{"id":21,"id_category":"21","name":"\u067e\u0627\u06cc\u0627\u0646 \u0646\u0627\u0645\u0647","active":"1","position":"0","description":"<p>\u067e\u0627\u06cc\u0627\u0646 \u0646\u0627\u0645\u0647 \u0647\u0627\u06cc \u06a9\u0644\u06cc\u0647 \u0631\u0634\u062a\u0647 \u0647\u0627\u06cc \u062f\u0627\u0646\u0634\u06af\u0627\u0647\u06cc\u00a0<\/p>","id_parent":"3","id_category_default":null,"level_depth":"3","nleft":"4","nright":"5","link_rewrite":"Thesis","meta_title":"","meta_keywords":"","meta_description":"","date_add":"2017-08-03 18:14:58","date_upd":"2024-01-24 20:12:08","is_root_category":"0","id_shop_default":"1","groupBox":null,"doNotRegenerateNTree":false,"id_image":false,"id_shop_list":[],"force_id":false}

پایان نامه جهت گیری هدف با اشتیاق به زندگی و موفقیت تحصیلی در دانش آموزان دختر

15,000 تومان
بدون مالیات
تعداد
موجود است

  سیاست امنیتی

اطلاعات شما به امانت نزد ما نگهداری خواهد شد ، افتخار ما اعتماد شماست.

  سیاست ارسال

ارسال کلیه سفارشات از طریق پست پیشتاز تا 24 ساعت بعد از خرید صورت می پذیرد.

  ضمانت برگشت وجه

در صورت عدم رضایت هنگام تحویل محصول امکان برگشت وجه وجود دارد.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فهرست مطالب ز

فهرست جداول ح

فهرست شکل‌ها ط

چکيده 1

1- فصل اول- کلیات تحقیق 3

1-1 مقدمه 3

2- فصل دوم- مبانی نظری و پیشینه پژوهش 15

2-1 مبانی نظري 15

2-2 پیشرفت تحصیلی 15

2-3 عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی 16

2-4 جهتگیري هدف 20

2-5 نظريه هاي اهداف پیشرفت 24

2-6 پیشینه پژوهش 27

2-7 جمع بندي 34

فصل سوم – روش تحقیق 37

فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده های پژوهش 42

فصل پنجم-نتیجه گیری و پیشنهادات 49

5-1 نتیجه گیری 49

مراجع 53

چکيده

مطالعه‌ حاضر با هدف تبیین‌ موفقیت‌ تحصیلی‌ بر اساس جهت‌گیري هدف و بهزیستی‌ ذهنی‌ دانش‌آموزان و والدین‌ در بین‌ دانش‌آموزان دختر سال سوم متوسطه‌ شهر تهران در سال تحصیلی‌ ١٣٩١-١٣٩٠ انجام شد. مطالعه‌ حاضر از نوع همبستگی‌ است‌ که‌ با روش نمونه‌گیري خوشه‌اي تعداد ٤٤١ نفر دانش‌آموز دختر از جامعه‌ مورد نظر انتخاب شدند. اطلاعات از طریق‌ مقیاس پاناس، مقیاس جهت‌گیري هدف، مقیاس ادراك جهت‌گیري هدفی‌ والدین‌ را دانش‌ آموزان و مقیاس رضایت‌ از زندگی‌ جمع‌آوري شد. براي ارزیابی‌ موفقیت‌ تحصیلی‌ از معدل دانش‌آموزان استفاده شد. یافته‌ها نشان داد الگوهاي ساختاري مفروض با دادهها برازش قابل‌ قبولی‌ دارد و والدین‌ با موفقیت‌ تحصیلی‌ دارد. نتایج‌ پژوهش‌ نشان می‌دهد که‌ میان دانش‌آموزان دختر مورد مطالعه‌ بخشی‌ از تمایز موفقیت‌ تحصیلی‌ از طریق‌ بهزیستی‌ ذهنی‌ و جهت‌گیري هدف دانش‌آموزان و بهزیستی‌ ذهنی‌ آنان قابل‌ تبیین‌ است‌.

کلیدواژه ها: موفقیت‌ تحصیلی‌، جهت‌گیري هدف دانش‌آموزان، بهزیستی‌ ذهنی‌

 1- فصل اول- کلیات تحقیق

1-1 مقدمه

بررسی‌ عوامل‌ پیش‌آیند و پس‌آیند موفقیت‌ تحصیلی‌ همواره از دغدغه‌هاي پژوهشگران نظام تعلیم‌ و تربیت‌ بوده است‌ و در مطالعات متعدد این‌ عوامل‌ به‌تناسب‌ اهمیت‌ و تأثیر خود شناسایی‌ و یا طبقه‌بنديشدهاند (خجسته‌ مهر، ١٣٩١). موفقیت‌ تحصیلی‌ معلومات یا مهارتهاي اکتسابی‌ عمومی‌ یا خصوصی‌ در موضوعهاي درسی‌ است‌ که ‌ معمولاً به‌وسیله‌ آزمایش‌ها یا نشانه‌ها یا هر دو که‌ معلمان براي دانش‌آموزان وضع‌ می‌کنند اندازهگیري می‌شود (شعاري نژاد، ١٣٧٥). موفقیت‌ تحصیلی‌ محصول نهایی‌ فرایند یادگیري فعال است‌ که‌ با کمک‌ آموزش فعالیت‌هاي تربیتی‌ انجام می‌گیرد (یعقوبی‌ ممقانی‌، ١٣٧٤). موفقیت‌ تحصیلی‌ به‌ جلوهاي از وضعیت‌ تحصیلی‌ دانش‌آموز اشاره دارد که‌ این‌ جلوه ممکن‌ است‌ نشاندهنده نمره یک‌ دوره، میانگین‌ نمرات براي مجموعه‌اي از دورهها در یک‌ درس یا میانگین‌ نمرات دورههاي مختلف‌ باشد. موفقیت‌ تحصیلی‌ یک‌ سازه چندبعدي است‌ که‌ از طریق‌ توانایی‌هاي ذهنی‌ فیزیکی‌ اندازهگیري می‌شود. به‌ بیان دیگر موفقیت‌ تحصیلی‌ تابعی‌ از توانایی‌ و انگیزه است‌ (حیدري، ١٣٨٩). بر اساس پژوهش‌ها یکی‌ از عوامل‌ مهمی‌ که‌ بر نتایج‌ تحصیلی‌ تأثیر به‌ سزایی‌ دارد جهت‌گیري هدف١ دانش‌آموزان است‌. مطالعات بسیاري نشان داده است‌ که‌ میان جهت‌گیري هاي هدف و نتایج‌ تحصیلی‌ رابطه‌ قوي وجود (استنمایر، بیپ‌ و اسپیناس٢، ٢٠١٠؛ لی‌٣ و همکاران،٢٠٠٦؛ گیوتا٤، ٢٠٠٦؛ راگت‌ و اورت٥، ٢٠٠٨؛ الیوت و چرچ، ١٩٩٧ ٦و رگنر، لووس و دوماس٧، ٢٠٠٩؛ خیابانی‌ اصل‌، ١٣٨١؛ ابراهیمی‌، ١٣٨٨؛ و حیدري، ١٣٨٩) جهت‌گیريهاي هدف درواقع‌ به‌ عنوان جهت‌گیريهاي موقعیتی‌ براي عمل‌ در یک‌ تکلیف‌ پیشرفت‌ تعریف‌ می‌شوند. جهت‌گیريهاي هدف چرایی‌ و چگونگی‌ تلاش مردم براي به‌ دست‌ آوردن اهداف مختلف‌ را تعریف‌ می‌کنند و اشاره به‌ اهداف پیشرفت‌ دارد (کاپلان و میهر٨،٢٠٠٧). الیوت (١٩٩٩) و پینتریچ‌٩ (٢٠٠٠) پیشنهاد می‌کنند مفهومسازي ٢ در ٢ دربردارنده اهداف مهارتمدار-گرایشی‌١٠، مهارتمدار- اجتنابی‌١١، عملکردمدار-گرایشی‌١٢ و عملکرد مدار-اجتنابی‌١٣ است‌. در این‌ مفهومسازي تقسیم‌بندي اجتنابی‌ و گرایشی‌ براي هر دو نوع هدف عملکردمدار و مهارتمدار به‌ کار برده شد. هدف مهارتمدار-گرایشی‌ تلاش براي به‌ دست‌ آوردن تبحر در تکلیف‌ یا پیشرفت‌ در آن را نشان می‌دهد. هدف مهارتمدار- اجتنابی‌ تلاش براي کم‌ نیامدن در تبحر تکلیف‌ یا تلاش براي از دست‌ ندادن یک‌ مهارت، توانایی‌ یا دانش‌ را نشان می‌دهد. هدف عملکردمدار-گرایشی‌ تلاش براي بهتر از دیگران بودن را نشان می‌دهد. هدف عملکردمدار- اجتنابی‌ تلاش براي بدتر از دیگران نبودن را نشان می‌دهد (الیوت، ٢٠٠١). 

word