پایان نامه بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی و اعتیاد به اینترنت با پرخاشگری دانش آموزان مقطع متوسطه
اطلاعات شما به امانت نزد ما نگهداری خواهد شد ، افتخار ما اعتماد شماست.
ارسال کلیه سفارشات از طریق پست پیشتاز تا 24 ساعت بعد از خرید صورت می پذیرد.
در صورت عدم رضایت هنگام تحویل محصول امکان برگشت وجه وجود دارد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده ...................................................................................................................... 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- بیان مساله ........................................................................................................... 4
1-2- اهمیت و ضرورت پژوهش: ....................................................................................... 9
1-3- اهداف پژوهش: ....................................................................................................11
1-3-1- هدف اصلي..................................................................................................... 11
1-3-2- اهداف فرعي ................................................................................................... 11
1-4- سوالات پژوهش: ................................................................................................. 11
1-4-1- سوال اصلي: .....................................................................................................11
1- 4-2سوال های فرعي: ..................................................................................................11
1-5 تعريف واژه ها: ..................................................................................................... 13
فصل دوم:مباني نظری و پیشینه پژوهش
2-1- مقدمه: .............................................................................................................. 16
2-2- مفهوم پرخاشگری: ................................................................................................16
2-3- ابعاد پرخاشگری: ................................................................................................. 16
2-4- عوامل موثر بر بروز پرخاشگری ................................................................................. 17
2-5- انواع پرخاشگری: ................................................................................................. 24
2-5-1- نظريه ناکامي - پرخاشگری: .................................................................................. 25
2-5-2- ديدگاه شناختي:................................................................................................. 25
2-5-3- نظريه ذاتي بودن پرخاشگری: ................................................................................ 26
2-5-4- نظريه يادگیری اجتماعي پرخاشگری: ...................................................................... 26
2-6- اعتیاد اينترنتي .................................................................................................... 27
2-6-1- مفهوم اعتیاد اينترنتي: ....................................................................................... 28
2-6-2- -کارکردهای مثبت و منفي اينترنت: ......................................................................... 28
2-6-3- -ملاک های تشخیص اعتیاد به اينترنت: .....................................................................30
2-6-4- -انواع اعتیاد به اينترنت: ....................................................................................... 31
2- 7-نظريه های اعتیاد به اينترنت: ...................................................................................... 32
2-7-1- -نظريه کنترل اجتماعي: ....................................................................................... 32
2-7-2- -ديدگاه روان پويايي و شخصیت: ........................................................................... 34
2-7-3- -نظريه روان کاوی: ............................................................................................ 34
2-7-4- -نظريه وابستگي رسانهای: ................................................................................... 35
2-7-5- -نظريه رفتاری: ................................................................................................ 35
2-7-6- -نظريه شناختي: ............................................................................................... 36
2-7-7- -نظريه زيست پزشکي: ....................................................................................... 37
2-8- سبک دلبستگي ................................................................................................... 38
2-8-1- مفهوم سبک دلبستگي ......................................................................................... 38
2-8-2-انواع دلبستگي: .................................................................................................. 39
2-8-3-مراحل دلبستگي: ................................................................................................ 40
2-8- 4-عوامل مؤثر بر دلبستگي ايمن: .............................................................................. 41
2-9- نظريه های دلبستگي: ............................................................................................ 43
2-9- 1-نظريه بالبي: .....................................................................................................43
2-9-2-نظريه روان تحلیل گری: ...................................................................................... 44
2-9-3-نظريه رفتارگرايان: ............................................................................................. 45
2-9- 4- نظريه کارن هورنای: ...........................................................................................46
2-10- پیشینه پژوهش: ................................................................................................. 47
فصل سوم:روش شناسي پژوهش
3- 1-مقدمه ................................................................................................................ 52
3-2- روش پژوهش ..................................................................................................... 52
3-3- جامعه آماری ....................................................................................................... 52
3- 4-روش نمونه گیری: ................................................................................................ 53
3-5 - حجم نمونه و روش محاسبه: ................................................................................. 53
3-6 ابزار و روش های گردآوری اطلاعات و داده ها .............................................................. 53
3-6-1- مطالعات کتابخانه ای : ......................................................................................... 53
3-6-2- تحقیقات میداني : .............................................................................................. 53
3-6-3- پرسشنامه پرخاشگری: ........................................................................................ 54
3-6-4- پرسشنامه سبک های دلبستگي: .............................................................................. 55
3-7 شیوهي تجزيه و تحلیل اطلاعات ............................................................................... 56
3-7-1- آمار توصیفي ................................................................................................... 56
3-7-2- آمار استنباطي ................................................................................................ 56 فصل چهارم: نتايج و يافته ها
4- 1-مقدمه: ............................................................................................................... 59
4-2- یافته های توصیفي: ............................................................................................... 59
4-2-1- اطلاعات جمعیت شناختي: ................................................................................... 59
4-3-یافته های استنباطي ................................................................................................ 61
4-3-1- سوال اول: ...................................................................................................... 61
4-3-2- سهم ابعاد اعتیاد به اينترنت در پیش بیني پرخاشگری دانش آموزان مقطع متوسطه چقدر است؟ .. 62
4-3-3- سهم ابعاد سبک های دلبستگي در پیش بیني پرخاشگری دانش آموزان مقطع متوسطه چقدر است؟ 63 فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه ............................................................................................................... 66
5-2- بررسي سوال پژوهشي اول: آيا بین اعتیاد به اينترنت و سبک های دلبستگي با پرخاشگری دانش آموزان
مقطع متوسطه رابطه وجود دارد؟ ....................................................................................... 68 5-3- سهم ابعاد اعتیاد به اينترنت در پیشبیني پرخاشگری دانش آموزان مقطع متوسطه چقدر است؟ ...... 69
5-4- سهم ابعاد سبک های دلبستگي در پیشبیني پرخاشگری دانش آموزان مقطع متوسطه چقدر است؟ .. 69
5-5- محدودیت های پژوهش ............................................................................................. 70
5-6- پیشنهادات: ......................................................................................................... 70
منابع و مآخذ
منابع فارسي: ............................................................................................................... 74 منابع غیرفارسي: ........................................................................................................... 79
پیوستها .....................................................................................................................83 چکیده انگلیسي: .......................................................................................................... 88
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول3-1- آلفای کرونباخ مقیاس پرخاشگری ....................................................................... 54 جدول3-2- آلفای کرونباخ مقیاس اعتیاد به اينترنت ................................................................. 55 جدول3-3- آلفای کرونباخ مقیاس سبک های دلبستگي ............................................................56 جدول4-1- توزيع فراواني نمونه مورد مطالعه ........................................................................ 59 جدول 4-2-یافته های توصیفي متغیرهای تحقیق و ابعاد آنها .......................................................60 جدول4-3- ماتريس همبتسگي بین بین اعتیاد به اينترنت و سبک های دلبستگي با پرخاشگری ....... 62 جدول4-4- رگرسیون تعیین سهم ابعاد اعتیاد به اينترنت در پیش بیني پرخاشگری ..................... 63 جدول4-5- رگرسیون تعیین سهم ابعاد سبک های دلبستگي در پیش بیني پرخاشگری .........................64
مشخصات
- تعداد صفحه
- 100
- فرمت فایل
- word
احتمالا با این موارد هم علاقمند باشید