پایان نامه بررسی اثر بخشی مداخلات زود هنگام آموزشی بر شایستگی ریاضی کودکان پیش دبستانی پسر در شهرستان اندیکا
اطلاعات شما به امانت نزد ما نگهداری خواهد شد ، افتخار ما اعتماد شماست.
ارسال کلیه سفارشات از طریق پست پیشتاز تا 24 ساعت بعد از خرید صورت می پذیرد.
در صورت عدم رضایت هنگام تحویل محصول امکان برگشت وجه وجود دارد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : کليات پژوهش
مقدمه ........................................................................................................................1
۱ ‐۱ بيان مسئله .........................................................................................................۴
۱ ‐۲ اهميت و ارزش تحقيق ................................ ...........................................................۶
۱ ‐۳ اهداف پژوهش................................ ................................ .....................................۹
۱ ‐۳ ‐۱ هدف اصلي................................ ................................ .....................................۹
۱ ‐۳ ‐۲ اهداف اختصاصي................................ ................................................. ............۹
۱ ‐۴ فرضيه هاي پژوهش................................ ................................ …………….................۹
۱ ‐۴ ‐۱ فرضيه اصلي................................ ............................................... ....................۹
۱ ‐۴ ‐۲ فرضيه هاي فرعي................................ ................................ ……………….............۹
۱ ‐۵ کاربرد نتايج................................ ................................ ...........................................۹
۱ ‐۶ متغيرهاي پژوهش................................ ................................ ...............................۰ ۱
۱ ‐۷ تعريف متغيرهاي پژوهش................................ ........................................................۱۰
۱ ‐۷ ‐۱ شايستگي رياضي................................ ................................ ……………….............۱۰
١ ‐٧ ‐٢ مداخلات زودهنگام آموزشي................................ ...............................................١٠
فصل دوم : پيشينه پژوهش
مقدمه.......................................................................................................................۱۲
۲ ‐۱ پيشينه نظري...................................................................................................... ۱۲
۲ ‐۱ ‐۱ بخش او ل: ناتواني هاي يادگيري تحولي ... ............................................................. ۱۲
۲ ‐۱ ‐۱ ‐۱ تعريف ناتواني هاي يادگيري ................................ …………………..................۱۲
۲ ‐۱ ‐۲ ويژگي هاي كودكان با ناتواني هاي ي ادگيري.............................................................۱۴
۲ ‐۱ ‐۳ طبقه بندي ناتواني هاي يادگيري .. ...... ................................ ……….......................۱۶
۲ ‐۱ ‐۴ ناتواني هاي يادگيري عصب روان شناختي / تحولي ... ...............................................۱۷
۲ ‐۱ ‐۴ ‐۱ اختلالات بيولوژيكي و ژنتيكي................................ ..........................................۱۸
۲ ‐۱ ‐۴ ‐۲ اختلالات ادراكي ‐ حركتي................................ ..............................................۱۹
۲ ‐۱ ‐۴ ‐۳ اختلالات در پردازش ادراك شنيداري............................................................. .۲۰
۲ ‐۱ ‐۴ ‐۴ اختلالات در پردازش ادراك بينايي................................ ...................................۲۱
۲ ‐۱ ‐۴ ‐۵ اختلالات حافظه................................ .............................................. …......۲۴
۲ ‐۱ ‐۴ ‐۶ اختلالات توجه................................ ............................................. ............۲۵
۲ ‐۱ ‐۴ ‐۷ نقص دركاركردهاي اجرايي................................ .............................................۲۶
۲ ‐۲ بخش دوم : شايستگي رياضي................................ ...................................................۲۶
۲ ‐۳ بخش سوم: مداخله زودهنگام................................ .................................................۳۰
۲ ‐۳ ‐۱ تاريخچه مداخله ي زود هنگام................................ ............................................۳۰
۲ ‐۳ ‐۲ مداخله زود هنگام چيست؟................................ ................................................۳۱
۲ ‐۳ ‐۳ اهداف مداخله زود ه نگام................................ ...................................................۳۳
۲ ‐۳ ‐۴ تشخيص و مداخله ي زود هنگام كودكان با ناتواني هاي يادگيري تحولي در پيش از دبستان ..................................................................................................................................۳۴
۲ ‐۳ ‐۵ راهبردهاي تشخيص و مداخله ي زود هنگام كودكان با ناتواني هاي يـادگيري تحـولي در مراكـز
پيش دبستاني ........................................... ................................ ..................................۳۷
۲ ‐۳ ‐۶ فرآيند تشخيص زودهنگام كودكان با ناتواني يادگيري ها ي تحولي ......... ........................۴۰
۲ ‐۳ ‐۷ زمينه هاي تشخيص زودهنگام كودكان با ناتواني هاي يادگيري تحولي ................. ...........۴۴
۲ ‐۳ ‐۸ مولفه هاي تشخيص ومداخله ي زود هنگام كودكان با ناتواني يادگيري تحولي .................. .۴۵
۲ ‐۳ ‐۹ برنامه هاي آموزشي زود هنگام براي كودكان با ناتواني ها ي يادگيري تحولي ......... .............۴۶
۲ ‐۳ ‐۱۰ برنامه آموزش مستقيم................................ ......................................................۴۹
۲ ‐۴ بخـش چه ارم: پيشينه پژوهشي................................ .................................................۵۲
۲ ‐۴ ‐۱ پژوهش هاي مربوط به شايستگي رياضي در خارج از کشور ...................................... ..۵۲
۲ ‐۴ ‐۲ پژوهش هاي مربوط به شايستگي رياضي در داخل کشور…..….……..……..……………….. ۵۹
۲ ‐۵ جمع بندي ........................................................................................................ ۶۰
فصل سوم : روش پژوهش
مقدمه......................................................................................................................۶۱
۳ ‐۱ روش پژوهش................................ ................................ ...................................۶۱
۳ ‐۲ جامعه آماري................................ ................................ .....................................۶۲
۳ ‐۳ حجم نمونه و روش نمونه گيري................................ ...............................................۶۲
۳ ‐۳ ‐۱ ملا ک هاي ورود ................................................................ ...........................۶۲
۳ ‐۳ ‐۲ ملا ک هاي خروج .................................. ........................................................۶۳
۳ ‐۴ متغيرهاي پژوهش ................................................................ ...............................۶۳
۳ ‐۵ ابزار هاي پژوهش ................................................................ .................................۶۳
۳ ‐۵ ‐۱ مقياس هوش كودكان پيش از دبستان و كسلر... .................................. .....................۶۳
۳ ‐۵ ‐۲ آزمون مهارت هاي رياضي................................ ..................................................۶۳
۳ ‐۶ شيوه اجراي پژوهش ................................................................ …………….............۶۴
۳ ‐۷ محتواي جلسات آموزشي........................................................................................۶۴
۳ ‐۸ روش آمار ي تجزيه و تحليل داده ها................. .............................. ..........................۶۷
فصل چهارم : يافته هاي پژوهش
مقدمه................................ ................................ ……………..………………......................۶۸
۴ ‐۱ آزمون فرضيه هاي پژوهش................................ ......................................................۶۸
۴ ‐۱ ‐۱ فرضيه اول ................................................................ ...................................۶۸
۴ ‐۱ ‐۲ فرضيه دوم ................................................................ ...................................۷۰
۴ ‐۱ ‐۳ فرضيه سوم ....................................................................... ...........................۷۲
۴ ‐۱ ‐۴ فرضيه چهارم ................................................................ ................................۷۴
فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري
۵ ‐۱ مروري بر پژوهش ................................................................ ...............................۷۶
۵ ‐۲ بحث در يافته هاي پژوهش.................................. .................................................۷۷
۵ ‐۲ ‐۱ فرضيه اول ................................................................ ..................................۷۷
۵ ‐۲ ‐۲ فرضيه دوم ................................................................ ..................................۷۸
۵ ‐۲ ‐۳ فرضيه سوم ................................................................ .................................۷۹
۵ ‐۲ ‐۴ فرضيه چهارم ................................ ................................ .............................۸۰
۵ ‐۳ اعتبار پژوهش ................................................................ ...................................۸۳
۵ ‐۴ محدوديت هاي پژوهش................................ ................................ …….……….....۸۳
۵ ‐۵ پيشنهادهاي پژوهش ................................................................ …….………….......۸۴
۵ ‐۶ پيشنهادهاي کاربردي ................................................................ ..........……….........۸۵
منابع و مآخذ................................ ..............................................................................۹۷