-
خانه
- تحقیق و پروژه
- خلاصه و جزوات
- آزمون های شبیه سازی شده
-
آموزش و پرورش
- جزوه چاپی منابع استخدامی آموزش و پرورش
- فایل اصلی منابع استخدامی آموزش و پرورش
- فایل خلاصه منابع استخدامی آموزش و پرورش
- فایل صوتی خط به خط منابع استخدامی آموزش و پرورش
- فایل صوتی تدریسی منابع استخدامی آموزش و پرورش
- فایل تست منابع استخدامی آموزش و پرورش
- تدریس ویدیوی استخدامی آموزش و پرورش
- پاورپوینت منابع استخدامی آموزش و پرورش
-
کافینت آنلاین
- تحقیق و پروژه
-
آموزش و پرورش
- جزوه چاپی منابع استخدامی آموزش و پرورش
- فایل اصلی منابع استخدامی آموزش و پرورش
- فایل خلاصه منابع استخدامی آموزش و پرورش
- فایل صوتی خط به خط منابع استخدامی آموزش و پرورش
- فایل صوتی تدریسی منابع استخدامی آموزش و پرورش
- فایل تست منابع استخدامی آموزش و پرورش
- تدریس ویدیوی استخدامی آموزش و پرورش
- پاورپوینت منابع استخدامی آموزش و پرورش
- خلاصه و جزوات
- آزمون های شبیه سازی شده
- مشاوره استخدامی و تحصیلی
بررسی تاثیر آموزش مهارتهای فراشناختی و یادگیری خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر
اطلاعات شما به امانت نزد ما نگهداری خواهد شد ، افتخار ما اعتماد شماست.
ارسال کلیه سفارشات از طریق پست پیشتاز تا 24 ساعت بعد از خرید صورت می پذیرد.
در صورت عدم رضایت هنگام تحویل محصول امکان برگشت وجه وجود دارد.
مقدمه
در دوران کنونی حل بسیاری از مشکلات جامعه به نظام آموزشی آن بستگی دارد و اگر جامعه ای از آموزش و پرورش صحیحی برخوردار گردد، می تواند بر بسیاری از مشکلات خود فائق آید. لذا مسولیت خطیری که امروزه بر دوش مسولان و برنامه ریزان نظام های آموزشی قرار دارد این است که باید برنامه ریزی دقیق و اصولی از حداقل امکانات، بیشترین بهره را ببرند و ضمن کاستن از اتلاف هزینه ها، افزایش بهره وری، ارتقا کیفی آموزش، بهبود عملکرد تحصیلی متناسب با دنیای به سرعت در حال تغییر را در اولویت قرار دهند یکی از مهم ترین دغدغه های آموزش و پرورش چگونگی تربیت فراگیرانی است که از خود تنظیمی لازم برخوردار باشند و بتوانند به راحتی خود را با تغییر و تحولات و رویدادهای غیر قابل پیش بینی سازگار کنند. چنین فراگیرانی می توانند فعال و با اعتماد به نفس در فرایند یادگیری خویش مشارکت داشته باشندشانک(1994) معتقد است مدلهای یادگیری خود تنظیمی بعد از دهه 1980 مطرح شدند و به دلیل تاکید همزمان بر خودتنظیمی، فراشناخت و فعالیتهای رفتاری یادگیرنده توانستند از شهرت و محبوبیت زیادی در نزد مربیان و صاحب نظران مختلف برخوردار شوند علاوه بر این، نظریهخودتنظیمی انبوهی از نظریه ها و پژوهش ها در زمینه علوم شناختی، رفتاری، انگیزش و اجتماعی را در بر می گیرد و همین امر سبب اهمیت و در عین حال پیچیدگی درک نظریه خود تنظیمی شد است(ارغوانی و همکاران،1393). خود تنظیمی به توانایی دانش اموزان برای فهمیدن و کنترل یادگیری اشاره می کند و اساسا جهت موفقیت در دوره درسی است زیمرمن[1](2001) به عنوان یکی از نظریه پردازان تئوری شناختی و اجتماعی، خودتنظیمی را به میزان و مقداری که دانش اموزان از نظرفرا شناختی، انگیزشی و رفتاری در فرایندهای یادگیری خودشان به صورت فعال شرکت می کنند تعریف می کنند از نظر فراشناختی، یادگیرنده های خود تنظیم به عنوان یک یادگیرنده در مراحل مختلف یادگیری دست به برنامه ریزی، سازماندهی، خودنظارتی و خودارزیابی می زنند به عقیده شرو و بروکز[2](2001) تمایل و مهارت، مولفه های خود تنظیمی هستند هدف اصلی یادگیری خود تنظیمی پرورش یادگیرندگانی مستقل و خود تنظیم است که به عنوان یادگیرنده مادام العمر در زمینه های مورد نیاز و علاقه ی خود تجارب و مهارتهایی را بیاموزند(ذبیحی و همکاران،1393). یکی دیگر از راهبرهایی که نظام اموزشی کشورهای پیشرفته از آن استفاده می کنند راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی است امروزه نظام آموزشی کشورهای پیشرفته عمده ترین محور آموزش خود را بر پایه راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بنا نهاده اند