{"id":21,"id_category":"21","name":"\u067e\u0627\u06cc\u0627\u0646 \u0646\u0627\u0645\u0647","active":"1","position":"0","description":"<p>\u067e\u0627\u06cc\u0627\u0646 \u0646\u0627\u0645\u0647 \u0647\u0627\u06cc \u06a9\u0644\u06cc\u0647 \u0631\u0634\u062a\u0647 \u0647\u0627\u06cc \u062f\u0627\u0646\u0634\u06af\u0627\u0647\u06cc\u00a0<\/p>","id_parent":"3","id_category_default":null,"level_depth":"3","nleft":"4","nright":"5","link_rewrite":"Thesis","meta_title":"","meta_keywords":"","meta_description":"","date_add":"2017-08-03 18:14:58","date_upd":"2024-01-24 20:12:08","is_root_category":"0","id_shop_default":"1","groupBox":null,"doNotRegenerateNTree":false,"id_image":false,"id_shop_list":[],"force_id":false}

برررسی رابطه خلاقیت و با محیط یادگیری دانش آموزان

15,000 تومان
بدون مالیات
تعداد
موجود است

  سیاست امنیتی

اطلاعات شما به امانت نزد ما نگهداری خواهد شد ، افتخار ما اعتماد شماست.

  سیاست ارسال

ارسال کلیه سفارشات از طریق پست پیشتاز تا 24 ساعت بعد از خرید صورت می پذیرد.

  ضمانت برگشت وجه

در صورت عدم رضایت هنگام تحویل محصول امکان برگشت وجه وجود دارد.

چکیده............................................................................................................................................................1

فصل اول

مقدمه.............................................................................................................................................................3

بیان مسئله......................................................................................................................................................5

اهمیت و ضرورت تحقیق..............................................................................................................................7

اهداف پژوهش...............................................................................................................................................8

فرضیه های پژوهش.......................................................................................................................................9

تعاریف مفهومی و عملیاتی..........................................................................................................................10

فصل دوم

مقدمه...........................................................................................................................................................13

خلاقیت چیست...........................................................................................................................................14

اهمیت خلاقیت...........................................................................................................................................16

اصول اولیه خلاقیت  ..................................................................................................................................17

مراحل ظهور خلاقیت و آفرینندگی.............................................................................................................19

شکستن حصار فکر.....................................................................................................................................19

موضوع شناسی............................................................................................................................................19

تحدیدی و مانع شناسی...............................................................................................................................19

گرد آوری اطلاعات.....................................................................................................................................20

راهکار یابی..................................................................................................................................................20

به کار گیری سلاست فکر............................................................................................................................21

زمان شناسی و حرکت در زمان...................................................................................................................21

ثبت و یادداشت برداری...............................................................................................................................21

دست کشیدن از حل موضوع هنگام خستگی..............................................................................................22

خصوصیات افراد بسیار خلاق.....................................................................................................................22

عوامل بازدارنده‌ی خلاقیت..........................................................................................................................23

عوامل تشدیدکننده خلاقیت و نوآوری........................................................................................................23

تاثیر انگیزه ها در خلاقیت...........................................................................................................................24

ابزار ها ی خلاقیت......................................................................................................................................24

انگیزه‌های بیرونی در خلاقیت.....................................................................................................................25

1-بحران‌های جامعه.....................................................................................................................................25

2-سطح توقعات جامعه...............................................................................................................................25

تاثیر انگیزه های درونی در خلاقیت.............................................................................................................26

1-استعداد ذاتی فرد.....................................................................................................................................26

2-نیازهای درونی........................................................................................................................................26

3-بحران‌های شخصی‌..................................................................................................................................26

منابع نو آوری و خلاقیت در افراد...............................................................................................................27

تفکر خلاق..................................................................................................................................................29

خانواده و خلاقیت.......................................................................................................................................33

عوامل موثدر شکوفایی و خلاقیت...............................................................................................................34

1-خانواده....................................................................................................................................................34

2-مدرسه و دانشگاه....................................................................................................................................35

3-جامعه......................................................................................................................................................36

منابع اصلی خلاقیت در افراد.......................................................................................................................37

بازنگری پژوهش های انجام شده در خارج از کشور در زمینه خلاقیت......................................................38

تاثیر محیط بر خلاقیت.................................................................................................................................39

تشریح خصوصیات محیط استفاده...............................................................................................................40

نقش والدین در شکوفایی و خلاقیت فرزندان.............................................................................................41

آموزش و پرورش خلاقیت..........................................................................................................................42

شرایط ایجاد و پرورش خلاقیت..................................................................................................................42

الف) جو عاطفی معلم و روش آموزش.......................................................................................................42

ب) برنامه ریزی آموزشی کار آمد................................................................................................................43

پ)برنامه درسی پویا....................................................................................................................................44

ت)پرهیز از تکلیف قالبی.............................................................................................................................44

ث) رشد استقلال شخصیت.........................................................................................................................45

ج) پذیرش عقاید غیر معمول افراد..............................................................................................................45

چ)پرورش قوه تخیل....................................................................................................................................46

ح)پذیرش کودک آنگونه که هست..............................................................................................................46

خ)ارایه تقویت.............................................................................................................................................47

محیط یادگیری و جهان کودک....................................................................................................................47

1-تمایل کودک با محیط یادگیری...............................................................................................................47

2-محیط و پویایی فیزیکی-ذهنی کودک.....................................................................................................48

محیط و قوه خلاقانه....................................................................................................................................49

عوامل محیطی و پرورش خلاقیت در کودکان.............................................................................................50

پرورش خلاقیت در کودکان........................................................................................................................51

بررسی ارتباط بین یادگیری و خلاقیت........................................................................................................53

-شاخصه های مهم محیط مدرسه در یادگیری و خلاقیت دانش اموزان......................................................56

1-سر و صدا...............................................................................................................................................56

2-راه روها  دیوارها.....................................................................................................................................57

3-محيط آموزش.........................................................................................................................................57

4- عوامل فيزيكي........................................................................................................................................58

5-  نور و متغیرهای مربوط به آن................................................................................................................59

6- ابعاد ظاهری كلاس................................................................................................................................60

7-  رنگ و تاثير آن بر آموزش و محيط‌هاي آموزشي.................................................................................61

8- حرارت و تهویه كلاس..........................................................................................................................62

9- صدا و متغیرهای مربوط به آن................................................................................................................63

10- سازماندهی و آرایش كلاس ................................................................................................................63

نتيجه‌گيري و پيشنهادات..............................................................................................................................65

پیشینه پژوهش.............................................................................................................................................67

دیدگاه ها و نظریه های روانشناسان محیط در رابطه با فضاهای آموزشی....................................................70

1-پروفسور لاوسون....................................................................................................................................71

2-برونر........................................................................................................................................................71

3-بارکر........................................................................................................................................................71

4-دیوئی......................................................................................................................................................71

5-روبرت زمر..............................................................................................................................................72

6-لوئیس......................................................................................................................................................72

7-مول.........................................................................................................................................................72

8-رابرت گیفورد..........................................................................................................................................72

9-لویی کان.................................................................................................................................................72

10-هانس شارون........................................................................................................................................73

11-هرمان هرتزبرگر....................................................................................................................................73

12-آلدوروسی.............................................................................................................................................73

12-آلدوروسی.............................................................................................................................................74

14-ویلر.......................................................................................................................................................74

30نظریه های خلاقیت.................................................................................................................................74

خلاقیت به عنوان نبوغ شهودی....................................................................................................................74

خلاقیت به عنوان نیروی حیاتی...................................................................................................................75

خلاقیت به عنوان نیروی کیهانی..................................................................................................................75

فصل سوم

طرح تحقیق.................................................................................................................................................77

جامعه آماری................................................................................................................................................77

نمونه و روش نمونه گیری...........................................................................................................................77

ابزرهای اندازه گیری....................................................................................................................................78

آزمون خلاقیت عابدی................................................................................................................................78

اعتبار پرسشنامه خلاقیت عابدی..................................................................................................................78

پایایی پرسشنامه خلاقیت عابدی.................................................................................................................80

روش اجرا....................................................................................................................................................81

فصل چهارم

مقدمه...........................................................................................................................................................83

الف) يافته هاي توصيفي..............................................................................................................................83

 

جدول شماره 1............................................................................................................................................83

جدول شماره 2............................................................................................................................................84

جدول شماره 3............................................................................................................................................85

جدول شماره 4............................................................................................................................................86

جدول شماره 5...........................................................................................................................................87

جدول شماره 6............................................................................................................................................88

جدول شماره 7............................................................................................................................................89

ب) یافته های مربوط به فرضیه های تحقیق................................................................................................90

 فرضيه اول..................................................................................................................................................90

فرضيه دوم...................................................................................................................................................90

فرضيه سوم..................................................................................................................................................90

فرضيه چهارم...............................................................................................................................................91

فرضيه پنجم.................................................................................................................................................91

فصل پنجم

مقدمه...........................................................................................................................................................93

یافته های تحقیق..........................................................................................................................................95

محدودیت های پژوهش..............................................................................................................................97

پیشنهادات پژوهشی.....................................................................................................................................97

منابع.............................................................................................................................................................98

پیوستها

آزمون خلاقیت عابدی...............................................................................................................................100