پایان نامه بررسی تفکر تفکر کارافرینی بر مدیریت استعداد در شرکت آذین شوشتر
اطلاعات شما به امانت نزد ما نگهداری خواهد شد ، افتخار ما اعتماد شماست.
ارسال کلیه سفارشات از طریق پست پیشتاز تا 24 ساعت بعد از خرید صورت می پذیرد.
در صورت عدم رضایت هنگام تحویل محصول امکان برگشت وجه وجود دارد.
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات پژوهش
عنوان صفحه
1-1- مقدمه ........................................................................................................................................................... 2
1-2- بیان مساله تحقیق ............................................................................................................................................. 4
1-3- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق ................................................................................................................... 5
1-4- هدفهای تحقیق .................................................................................................................................................. 7
1-5- چارچوب نظری تحقیق ..................................................................................................................................... 7
1-6- مدل تحقیق .................................................................................................................................................... 12
1-7- سوالات یا فرضیه های تحقیق ........................................................................................................................ 13
1-8- روش تحقیق .................................................................................................................................................... 13
1-8-1- جامعه آماری و حجم آن ................................................................................................................................ 13
1-8-2- برآورد حجم نمونه و روش نمونه گیری ......................................................................................................... 13
1-9- روش گردآوری اطلاعات ............................................................................................................................... 14
1-10- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ..................................................................................................................... 14
1-11- متغییرها و واژه های کلیدی ........................................................................................................................... 14
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
بخش اول:
مدیریت استعداد
2-1- مقدمه...................................................................................................................................................................... 18
2-1-1- تاریخچه مدیریت استعداد ..................................................................................................................................... 20
2-1-2- استعداد : تعاریف و دسته بندی ها......................................................................................................................... 22
2-2-2-1- تعریف استعداد ................................................................................................................................................. 23
2-2-2-2- دسته بندی استعداد ........................................................................................................................................... 23
2-1-3- انواع استعداد ......................................................................................................................................................... 25
2-1-3-1- تقسیم بندی ارسطو...................................................................................................................................... 25
2-1-3-2- استعداد ضمنی و استعداد صریح.......................................................................................................................... 25
عنوان صفحه
2-1-3-3- استعداد شخصی و استعداد سازمانی.................................................................................................................... 26
2-1-3-4- انواع استعداد بر مبنای کارکرد.......................................................................................................................... 27
2-1-3-5- تقسیم بندی مک لوپ.................................................................................................................................. 28
2-1-3-6- استعداد رسمی و استعداد سازمانی...................................................................................................................... 29
2-1-4- تعریف مدیریت استعداد ...................................................................................................................................... 30
2-1-4-1- دلایل اهمیت به کارگیری مدیریت استعداد ...................................................................................................... 33
2-1-4-2- عوامل اصلی موفقیت مدیریت استعداد از دیدگاه محققین................................................................................ 36
2-5-1- استراتژی های مدیریت استعداد ............................................................................................................................ 37
2-1-6- چرخه مدیریت استعداد ......................................................................................................................................... 38
2-1-6-1- چرخه مدیریت استعداد مک الوری.................................................................................................................. 39
2-1-6-2- چرخه مدیریت استعداد بیوکویتز و ویلیامز....................................................................................................... 40
2-1-6-3- چرخه مدیریت استعداد یکپارچه داکلر............................................................................................................. 41
2-1-7- راهبردهای مدیریت استعداد ................................................................................................................................. 42
2-1-7-1- راهبردهای ساختاری..................................................................................................................................... 42
2-1-7-2- راهبردهای فرهنگی....................................................................................................................................... 43
2-1-7-3- راهبردهای فناوری........................................................................................................................................ 45
2-1-8- مدل های مدیریت استعداد ................................................................................................................................... 46
2-1-8-1- مدل عمومی استعداد ........................................................................................................................................ 46
2-1-8-2- مدل سوناسی و سوری................................................................................................................................. 47
2-1-8-3- مدل بک من................................................................................................................................................. 48
2-1-8-4- مدل پایه های ساختمان استعداد ..................................................................................................................... 48
2-1-8-5- مدل مک الروی.......................................................................................................................................... 51
2-1-8-6- مدل پیتر گوشتاک...................................................................................................................................... 52
2-1-8-7- مدل استیو هالس......................................................................................................................................... 53
عنوان صفحه
2-1-8-8- مدل شش بعدی مدیریت استعداد .................................................................................................................. 55
2-1-8-9- مدل کلی سختار نظام های مدیریت استعداد .................................................................................................. 56
2-1-8-10- مدل کافرا.................................................................................................................................................. 57
2-1-8-11- مدل نوناکا و تاکه اوچی.............................................................................................................................. 58
2-1-8-12- مدل هیستینگ............................................................................................................................................. 61
2-1-8-13- مدل مدیریت استعداد میلتون......................................................................................................................... 61
2-1-8-14- الگوی بوکویتز و ویلیامز............................................................................................................................ 64
2-1-8-15- مدل بویست............................................................................................................................................... 65
2-1-8-16- مدل مدیریت استعداد بنیادی در سازمان....................................................................................................... 66
2-1-8-17- مدل ادل و گریسون................................................................................................................................... 68
2-1-8-18- مدل هفت سی ........................................................................................................................................ 71
بخش دوم:
تفکر کارافرینی سازمانی
2-2- تفکر کارافرینی سازمانی................................................................................................................................................. 72
2-2-1- مفهوم و تعاریف تفکر کارافرینی ................................................................................................................................ 72
2-2-2- تاریخچه تفکر کارافرینی ............................................................................................................................................ 74
2-2-3- تعریف کارآفرین................................................................................................................................................ 75
2-2-3-1- صفات و ویژگی های کارآفرینان................................................................................................................... 76
2-2-4- انواع تفکر کارافرینی ................................................................................................................................................... 79
2-2-4-1- تفکر کارافرینی فردی............................................................................................................................................ 80
2-2-4-2- تفکر کارافرینی درون سازمانی............................................................................................................................... 80
2-2-4-3- تفکر کارافرینی سازمانی........................................................................................................................................ 80
2-2-4-4- تفکر کارافرینی شرکتی........................................................................................................................................... 81
عنوان صفحه
2-2-4-5- تفکر کارافرینی اداری............................................................................................................................................. 82
2-2-4-6- تفکر کارافرینی از راه دور...................................................................................................................................... 82
2-2-4-7- تفکر کارافرینی فرصت گرایانه.............................................................................................................................. 82
2-2-4-8- تفکر کارافرینی اطلاعاتی....................................................................................................................................... 83
2-2-4-9- تفکر کارافرینی دولتی............................................................................................................................................ 83
2-2-4-10- تفکر کارافرینی اکتسابی...................................................................................................................................... 83
2-2-5- تعریف تفکر کارافرینی سازمانی................................................................................................................................. 83
2-2-5-1- ویژگی های کارآفرینان سازمانی.................................................................................................................... 86
2-2-5-2- عوامل موثر بر تفکر کارافرینی سازمانی................................................................................................................. 88
2-2-5-2-1- عوامل زمینه ای موثر بر تفکر کارافرینی سازمانی............................................................................................. 89
2-2-5-2-2- عوامل ساختاری موثر بر رفتار تفکر کارافرینی سازمانی.................................................................................... 89
2-2-5-3- ویژگی های سازمان های کارآفرین................................................................................................................ 91
2-2-5-3-1- ابعاد ساختاری........................................................................................................................................... 91
2-2-5-3-2- ابعاد محتوایی............................................................................................................................................ 94
2-2-5-4- موانع و محدودیت های تفکر کارافرینی در سازمان............................................................................................. 95
2-2-6- الگوهای تفکر کارافرینی در سازمان.......................................................................................................................... 96
2-2-6-1- الگوی تفکر کارافرینی سازمانی کورنوال و پرلمن................................................................................................. 96
2-2-6-2- مدل ترغیب تفکر کارافرینی کوراتکو و هاجتس.................................................................................................... 97
2-2-6-3- مدل تفکر کارافرینی سازمانی فرای........................................................................................................................ 99
2-2-6-4- مدل4E........................................................................................................................................................................... 100
2-2-6-5- مدل تفکر کارافرینی سازمانی آنتونیک و هیسریچ.................................................................................................. 101
2-2-6-6- مدل تفکر کارافرینی سازمانی کوراتکو و همکارانش............................................................................................. 107
2-2-6-7- مدل تفکر کارافرینی اکهس و نک........................................................................................................................ 109
2-2-6-8- مدل تفکر کارافرینی سازمانی تامپسون................................................................................................................ 110
عنوان صفحه
بخش سوم:
2-3- ارتباط مدیریت استعداد با تفکر کارافرینی سازمانی.......................................................................................................... 112
بخش چهارم:
2-4- پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور ....................................................................................... 113
2-4-1- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور .......................................................................................................... 113
2-4-2- تحقیقات انجام شده در داخل کشور .............................................................................................................. 116
بخش پنجم:
2-5- معرفی قلمرو تحقیق ............................................................................................................................. 119
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
مقدمه.................................................................................................................................................................126
3-1- نوع و روش پژوهش.............................................................................................................................. 126
3-2- جامعه آماری مورد بررسی.................................................................................................................... 127
3-2-1- جامعه آماری......................................................................................................................................127
3-2-2- نمونه آماری....................................................................................................................................... 127
3-2-3- واحد تحلیل....................................................................................................................................... 128
3-3- شیوه و روش نمونه گیری...................................................................................................................... 128
3-4- روش و ابزار گردآوری اطلاعات........................................................................................................... 128
-4-1- ساختار پرسش نامه مدیریت استعداد ..................................................................................................... 129
3-4-2- ساختار پرسش نامه تفکر کارافرینی سازمانی............................................................................................. 130
3-5- روایی و پایایی پژوهش.......................................................................................................................... 131
3-5-1- روایی پرسش نامه.............................................................................................................................. 131
3-5-2- پایایی پرسش نامه..............................................................................................................................