پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رونق اقتصاد کشاورزی
اطلاعات شما به امانت نزد ما نگهداری خواهد شد ، افتخار ما اعتماد شماست.
ارسال کلیه سفارشات از طریق پست پیشتاز تا 24 ساعت بعد از خرید صورت می پذیرد.
در صورت عدم رضایت هنگام تحویل محصول امکان برگشت وجه وجود دارد.
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه ..........................................................................................................................
1-1 بیان مسأله..............................................................................................................
1-2 اهمیت و ضرورت پژوهش ....................................................................................
1-3 اهداف پژوهش......................................................................................................
1-3-1 هدف اصلی ....................................................................................................
1-3-2 اهداف فرعی ....................................................................................................
1-4 تعاریف واژه ها و اصطلاحات پژوهش ...................................................................
فصل دوم: ادبیات پژوهش
مقدمه ..........................................................................................................................
2-1 مفاهيم و تعاريف توسعه كشاورزي..........................................................................
2-2 رونق اقتصاد کشاورزی در ایران وجهان ..................................................................
2-3 ویژگی های اقتصادی محصولات کشاورزی ............................................................
2-4 ترویج کشاورزی ..................................................................................................
2-5 تعاریف بازاریابی..................................................................................................
2-6 بازاریابیمحصولات کشاورزی................................................................................
2-7 ترویج بازاریابی.....................................................................................................
2-8 برخی مشکلات اساسی موجود در بازاریابیمحصولات کشاورزی .............................
2-9 نقش اطلاعات و اطلاع رسانی در بازاریابی ............................................................
2-10 منابع تهیه اطلاعات ............................................................................................
2-10-1 منابع داخلی ...................................................................................................
2-10-2 منابع خارجی ..................................................................................................
2-11 روش های کسب اطلاعات بازاریابیتوسط کشاورزان ...........................................
2-12 فعالیت ها و وظایف بازاریابیمحصولات کشاورزی................................................
2-13 شبکه های بازاریابی..............................................................................................
2-14 هدف از بازاریابیمحصولات کشاورزی ...............................................................
2-15 نحوه ارتباط ترویج با مخاطبان در فرآیند بازاریابی.................................................
2-16 بازاريابي محصولات كشاورزي در ايران.................................................................
2-17 مشکلات بازاریابی محصولات کشاورزی در ایران..................................................
2-18 صندوق بیمه محصولات کشاورزی........................................................................
2-18-1 اهداف و وظایف صندوق بیمه...........................................................................
2-18-2 حوزه عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی...............................................
2-18-3 عملیات اجرایی صندوق بیمه ...........................................................................
2-19 اهمیت بیمه محصولات کشاورزی دراقتصاد کشاورزی و اقتصاد ملی........................
2-20 نقش كشاورزي در توسعه روستايي........................................................................
2-21 مشکلات سرمایهگذاری در بخش کشاورزی...........................................................
2-22 چالشهای پیشروی کشاورزی.............................................................................
2-23 کشاورزی و تکنولوژی نوین ................................................................................
2-24 حسگرها.............................................................................................................
2-24-1 حسگرهای قابل استفاده در آب و هوا...............................................................
2-24-2 تجهیزات تله ماتیک..........................................................................................
2-24-3 تجهیزات زیست سنجی حیوانات مزرعه.............................................................
2-24-4 حسگرهای مورد استفاده برای محصولات...........................................................
2-25 فناوری های تولید غذا..........................................................................................
2-25-1 اصلاح ژنتیکی فرآورده های غذایی....................................................................
2-25-2 اتوماسیون سازی...............................................................................................
2-25-2-1 سیستم کنترل نواری (swath control) با نسبت متغیر...................................
2-25-3 تکرار سریع روند پرورش انتخابی یا زادگیری گزینشی .......................................
2-26 ربات ها مختص کشاورزی...................................................................................
2-27 کشاورزی دقیق....................................................................................................
2-28 فناوری Robotic farm swarms......................................................................
2-29 مهندسی کشاورزی...............................................................................................
2-29-1 سیستم اکولوژیکی بسته.....................................................................................
2-29-2 زیست شناسی مصنوعی....................................................................................
2-29-3 مزارع عمودی..................................................................................................
2-30 سياستهاي حمايتي از بخش کشاورزي در ايران ...................................................
2-31 سياستهاي حمايتي بكارگرفته شده در ايران..........................................................
2-32 بررسي مطالعات انجام گرفته در زمينه سياستهاي حمايتي .....................................
2-32-1 سياستهاي قيمتي و نهادهاي.............................................................................
2-32-2 آزادسازي قيمت نهادهها....................................................................................
2-32-3 سياستهاي تجاري و ارزي.............................................................................
2-33 تامین امنیت؛ ضرورتی برای سرمایه گذاری.............................................................
2-34 راهکارهای حفظ و افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی................................
2-35 اقدامات حفظ و توسعه زیر ساخت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی..............
2-36 پیدایش و سیر تحول برنامهریزی اقتصادی..............................................................
2-36-1 پیدایش برنامهریزی اقتصادی ............................................................................
2-37بروز بحران بزرگ اقتصادی در کشورهای دارای نظام اقتصاد بازار ...........................
2-37-1 جنگ دوم جهانی و پیامدهای آن ......................................................................
فصل سوم: روش تحقیق
3-1 ويژگي هاي اقتصادي اجتماعي استان خوزستان.........................................................
3-1-1 جغرافياي طبيعي ...............................................................................................
3-1-2 کشاورزی .........................................................................................................
3-1-3 قابليت هاي مناطق مختلف استان براي زراعت و باغداري......................................
3-2 شهرستان اندیکا......................................................................................................
3-3 مسجدسلیمان ......................................................................................................
3-4 روش تحقیق ........................................................................................................
3-5 قلمرو زمانی .........................................................................................................
3-6 محدوده مورد مطالعه..........................................................................................................
3-7 جامعه ی آماری ....................................................................................................
3-8 نمونه ی آماری .....................................................................................................
3-9 فرضیات پژوهش...................................................................................................
3-10 روش نمونه گیری ...............................................................................................
3-11 روش جمع آوری اطلاعات...................................................................................
3-12 تجزیه و تحلیل داده ها ........................................................................................
3-13 محدودیت های پژوهش.......................................................................................
فصل چهارم: بررسی و تحلیل
4-1 داده های توصیفی .................................................................................................
4-2 فرضیات پژوهش...................................................................................................
فصل پنجم : نتیجه گیری
5-1 نتیجه گیری............................................................................................................
5-2 پیشنهادات ............................................................................................................
منابع و مأخذ.................................................................................................................