- حراج!
پایان نامه بررسی میزان انطباق برنامه درسی رشته کارشناسی مدیریت و برنامه ریزی آموزشی با نیاز های دانشجویان
اطلاعات شما به امانت نزد ما نگهداری خواهد شد ، افتخار ما اعتماد شماست.
ارسال کلیه سفارشات از طریق پست پیشتاز تا 24 ساعت بعد از خرید صورت می پذیرد.
در صورت عدم رضایت هنگام تحویل محصول امکان برگشت وجه وجود دارد.
عنوان صفحه
فصل اول : طرح تحقیق
1-1-مقدمه........................................................................................................................................................ 2
1-2-شرح و بیان مسأله پژوهش................................................................................................................. 3
1-3- اهمیت وضرورت پژوهش................................................................................................................... 5
1-4- اهداف پژوهش...................................................................................................................................... 7
1-4-1- هدف کلی.......................................................................................................................................... 7
1- 4-2- اهداف جزیی................................................................................................................................... 7
1-5- سوالات و فرضیات پژوهش................................................................................................................ 8
1-5-1- سوال اصلی پژوهش....................................................................................................................... 8
1-5-2- سوالات جزیی پژوهش.................................................................................................................. 8
1-6- تعاریف واژه ها و مفاهیم کلیدی پژوهش...................................................................................... 9
1-6-1-تعاریف مفهومی.................................................................................................................................. 9
1-6-2- تعاریف عملیاتی............................................................................................................................... 10
فصل دوم : ادبیات تحقیق
2-1- مقدمه....................................................................................................................................................... 13
2-2- برنامه درسی........................................................................................................................................... 14
2-2-1- مفهوم وماهیت برنامه درسی........................................................................................................ 14
2-2-2-تعریف عملیاتی برنامه درسی........................................................................................................ 21
2-2-3- تاریخچه برنامه درسی.................................................................................................................... 28
2-2-4- تحولات برنامه های درسی در ایران........................................................................................... 32
2-2-5- فرآیند برنامه ریزی درسی............................................................................................................ 35
2-2-6- دیدگاه های برنامه درسی.............................................................................................................. 41
2-2-6-1- برنامه درسی ازدیدگاه گودلدوسو........................................................................................... 42
2-2-6-2- برنامه درسی ازدیدگاه فرانسیس کلاین............................................................................... 43
2-2-6-3- برنامه درسی ازدیدگاه پوزنر..................................................................................................... 44
2-2-6-4- برنامه درسی ازدیدگاه گلارتون............................................................................................... 46
2-2-6-5- برنامه درسی ازدیدگاه نلسون.................................................................................................. 48
2-2-6-6- برنامه درسی ازدیدگاه نیولا...................................................................................................... 48
2-2-7- الگوهای برنامه درسی..................................................................................................................... 49
2-2-7-1- الگوی فنی................................................................................................................................... 49
2-2-7-2- الگوی غیرفنی............................................................................................................................. 51
2-2-7-3- الگوهای برنامه درسی حدوسط.............................................................................................. 53
2-3- آموزش عالی.......................................................................................................................................... 54
2-3-1- مفهوم وماهیت آموزش عالی........................................................................................................ 54
2-3-2- برنامه درسی درنظام آموزش عالی............................................................................................. 56
2-3-3- اهداف آموزش عالی....................................................................................................................... 60
2-3-4- رسالت آموزش عالی کشور........................................................................................................... 65
2-4- رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی............................................................................................ 67
2-4-1- ماهیت رشته مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی.......................................................................... 67
2-4-2- تاریخچه رشته مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی....................................................................... 69
2-4-3- اهداف رشته مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی........................................................................... 71
2-4-4- نقش وتوانایی یاکارآیی رشته مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی............................................. 72
2-4-5- ساختاروبرنامه درسی رشته مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی............................................ 73
2-5- نیاز............................................................................................................................................................ 74
2-5-1- مفهوم وماهیت نیاز......................................................................................................................... 74
2-5-2- طبقه بندی نیازها............................................................................................................................ 77
2-5-2-1- طبقه بندی» برادشاو» ازنیازها........................................................................................ 77
2-5-2-2- طبقه بندی نیازها ازلحاظ توانایی تشخیص........................................................................ 79
2-5-2-3- طبقه بندی نیازها ازلحاظ ضرورت واهمیت....................................................................... 80
2-5-2-4- طبقه بندی نیازها ازلحاظ نحوه برآوردن ورفع آن ها...................................................... 80
2-5-2-5- طبقه بندی نیازها ازلحاظ فردی یاگروهی بودن................................................................ 81
2-5-3- تئوری ها ونظریات مختلف درباب نیاز....................................................................................... 81
2-5-3-1- نظریه نیازهای انسانی............................................................................................................... 81
2-5-3-2- نظریه نیازهای مازلو................................................................................................................... 83
2-5-3-3- تئوری نیازبه موفقیت مک کللند........................................................................................... 87
2-5-3-4- نظریه آلدرفر................................................................................................................................ 87
2-5-3-5- نظریه X و Yمگ گریگور....................................................................................................... 88
2-5-4- نیازعلمی............................................................................................................................................ 90
2-5-5- نیاز فردی........................................................................................................................................... 93
2-5-6- نیاز اجتماعی.................................................................................................................................... 97
2-5-7- نیازشغلی............................................................................................................................................ 100
2-6-پیشینه های پژوهش............................................................................................................................. 100
2-6-1- پیشینه های داخلی پژوهش........................................................................................................ 100
2-6-2- پیشینه های خارجی پژوهش...................................................................................................... 110
فصل سوم : روش تحقیق
3-1- مقدمه....................................................................................................................................................... 114
3-2- روش تحقیق.......................................................................................................................................... 115
3-3- جامعه آماری.......................................................................................................................................... 115
3-4- نمونه آماری............................................................................................................................................ 116
3-5- روش نمونه گیری................................................................................................................................. 116
3-6-ابزارگردآوری اطلاعات پژوهش........................................................................................................... 117
3-7- شاخص سازی پرسشنامه.................................................................................................................... 118
3-8- روایی پرسشنامه.................................................................................................................................... 119
3-9- پایایی پرسشنامه................................................................................................................................... 119
3-10- روش تجزیه وتحلیل داده ها........................................................................................................... 120
آزمون t تک نمونه ای..................................................................................................................................... 121
آزمون کولموگروف - اسمیرنوف(k-s)....................................................................................................... 121
فصل چهارم : تجزیه وتحلیل داده ها
4-1- مقدمه....................................................................................................................................................... 123
4-2- توصیف ویژگی های نمونه ی آماری............................................................................................... 123
4-3- بررسی مولفه های اساسی پژوهش.................................................................................................. 126
4-3-1- سوال اساسی اول پژوهش............................................................................................................ 126
4-3-2- سوال اساسی دوم پژوهش............................................................................................................ 129
4-3-3- سوال اساسی سوم پژوهش.......................................................................................................... 131
4-3-4- سوال اساسی چهارم پژوهش....................................................................................................... 133
4-4- بررسی عوامل دموگرافیک.................................................................................................................. 134
4-5- آزمون نرمال بودن داده ها.................................................................................................................. 136