پایان نامه تاثير آموزش پيش دبستاني بر مهارت هاي خواندن و نوشتاري
اطلاعات شما به امانت نزد ما نگهداری خواهد شد ، افتخار ما اعتماد شماست.
ارسال کلیه سفارشات از طریق پست پیشتاز تا 24 ساعت بعد از خرید صورت می پذیرد.
در صورت عدم رضایت هنگام تحویل محصول امکان برگشت وجه وجود دارد.
فصل اول: کلیات
مقدمه ......................................................................................................................... 2
1-1 بیان مسئله ........................................................................................................... 3
1-2 اهمیت و ضرورت پژوهش ................................................................................... 4
1-3 هدف پژوهش ..................................................................................................... 6
1-4 سوال پژوهش ...................................................................................................... 6
1-5 فرضیات پژوهش ................................................................................................. 6
1-6 تعاریف پژوهش .................................................................................................. 7
فصل دوم: ادبیات پژوهش
2-1 بخش اول: ادبیات تحقیق....................................................................................... 9
2-1-1 مهارت های یادگیری......................................................................................... 9
2-1-2 مهارتهای خواندن.......................................................................................... 13
2-1-3 مراحل مطالعه.................................................................................................. 14
2-1-4 اهمیت زبان..................................................................................................... 14
2-1-5 تعریف زبان..................................................................................................... 14
2-1-6 اهمیت و ضرورت آموزش های پیش دبستان.................................................... 16
2-1-7 اصول و ویژگی های اساسی حاکم بر برنامه زبان آموزی پیش دبستان 20
2-1-8 زبان و راه رشد آن در کودکان........................................................................... 24
2-1-9 مراحل خواندن در ابتدایی................................................................................. 28
2-1-10 نقش آموزش در پرورش نوشتن خلاق ........................................................... 45
2-2 بخش دوم: پیشینه تحقیق ..................................................................................... 51
2-2-1 پیشینه داخلی .................................................................................................. 51
2-2-2 پیشینه خارجی................................................................................................. 52
2-3 بخش سوم: مبانی نظری تحقیق.............................................................................. 53
2-3-1 نظریه های موجود درباره ی خواندن.................................................................. 53
2-3-2 رویکرد تحلیلی خواندن.................................................................................... 59
2-3-3 نظریه های رشد.................................................................................................
2-3-4 نظریه پردازان یادگیری اجتماعی..........................................................................
2-3-5 نظریه پردازان یادگیری عامل...............................................................................
2-3-6 یادگیری مشاهده ای...........................................................................................
2-3-7 نگرش کردار شناختی.........................................................................................
2-3-8 نظریه کردار شناختی هایند..................................................................................
2-3-9 یکپارچگی روان شناختی.....................................................................................
2-3-10 ژان پیاژه: نظریه پرداز مسلط..............................................................................
2-3-11 چشم اندازی در نظریات...................................................................................
2-3-12 دیدگاه های تئوریک نوین.................................................................................
2-3-13 دیدگاه خبرپردازی (information processing approach)
2-3-14 دیدگاه دیالکتیکی (dialectical approach)...................................................
2-3-15 دیدگاه فراخنای زندگی (life-span approach).............................................
2-3-16 دیدگاه بوم شناختی (ecological approach).................................................
2-3-17 دیدگاه اجتماعی زیستی (sociobiology).........................................................
2-3-18 شرح های تازه از نظریه های قدیم.....................................................................
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1 جامعه آماری ...................................................................................................... 68
3-2 نمونه آماری ........................................................................................................ 68
3-3 روش نمونه گیری ............................................................................................... 68
3-4 طرح پژوهش....................................................................................................... 68
3-5 ابزار گرد آوري دادهها.......................................................................................... 68
3-6 روش تحلیل داده ها............................................................................................. 73
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 آمار توصیفی ...................................................................................................... 75
4-2 فرضیات پژوهش ................................................................................................ 77
فصل پنجم: نتیجه گیری
5-1 نتیجه گیری ........................................................................................................ 79
5-2 ارائه پیشنهادات ................................................................................................... 80
5-3 محدودیت ها ..................................................................................................... 81
5-4 پیشنهادات پژوهشی ............................................................................................ 81
منابع و مأخذ ............................................................................................................. 82