{"id":21,"id_category":"21","name":"\u067e\u0627\u06cc\u0627\u0646 \u0646\u0627\u0645\u0647","active":"1","position":"0","description":"<p>\u067e\u0627\u06cc\u0627\u0646 \u0646\u0627\u0645\u0647 \u0647\u0627\u06cc \u06a9\u0644\u06cc\u0647 \u0631\u0634\u062a\u0647 \u0647\u0627\u06cc \u062f\u0627\u0646\u0634\u06af\u0627\u0647\u06cc\u00a0<\/p>","id_parent":"3","id_category_default":null,"level_depth":"3","nleft":"4","nright":"5","link_rewrite":"Thesis","meta_title":"","meta_keywords":"","meta_description":"","date_add":"2017-08-03 18:14:58","date_upd":"2024-01-24 20:12:08","is_root_category":"0","id_shop_default":"1","groupBox":null,"doNotRegenerateNTree":false,"id_image":false,"id_shop_list":[],"force_id":false}

پایان نامه بررسی موانع جذب گردشگر در استان خوزستان

15,000 تومان
بدون مالیات
تعداد
موجود است

  سیاست امنیتی

اطلاعات شما به امانت نزد ما نگهداری خواهد شد ، افتخار ما اعتماد شماست.

  سیاست ارسال

ارسال کلیه سفارشات از طریق پست پیشتاز تا 24 ساعت بعد از خرید صورت می پذیرد.

  ضمانت برگشت وجه

در صورت عدم رضایت هنگام تحویل محصول امکان برگشت وجه وجود دارد.

فهرست مطالب

فصل اول :کلیات تحقیق

1-1-مقدمه.......................................................................................................... 2

1-2-بیان مسئله.................................................................................................... 2

1-3-اهمّیت موضوع تحقیق................................................................................... 3

1-4-اهداف پژوهش............................................................................................ 4

1-4-1-هدف اصلی............................................................................................. 4

1-4-2-اهداف فرعی............................................................................................ 4

1-5-سوالات پژوهش........................................................................................... 5

1-6-فرضیات پژوهش.......................................................................................... 5

1-7-روش تحقیق................................................................................................ 5

1-8- مفاهیم تحقیق.............................................................................................. 6

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق

2-1-مقدمه.......................................................................................................... 10

2-2-مبانی نظری گردشگری................................................................................. 10

2-3-تعریف گردشگری....................................................................................... 11

2-4-فعالیت گردشگری........................................................................................ 12

2-5-محصولات گردشگری.................................................................................. 12

2-6-بازیگران صنعت گردشگری........................................................................... 13

2-6-1-گردشگران.............................................................................................. 13

2-6-2-بنگاه....................................................................................................... 13

2-6-3-دولت ها و جامعه میزبان............................................................................ 13

2-7-انواع محدودیت در جذب گردشگر................................................................ 14

2-7-1-محدودیت منابع جذب گردشگر................................................................. 14

2-7-2-موانع زیربنایی.......................................................................................... 14

2-7-3-موانع آموزشی و کمبود نیروی انسانی.......................................................... 14

2-7-4-موانع موجود در بازار................................................................................. 15

2-7-5-موانع فرهنگی- اجتماعی........................................................................... 15

2-7-6-موانع سازمانی و ساختاری.......................................................................... 15

2-7-7-غیر قابل تقسیم بودن برخی مولفه ها............................................................ 15

2-7-8-محدودیت های قانونی............................................................................... 16

2-8-منابع گردشگری و انواع گردشگر................................................................... 16

2-8-1-منابع طبیعی.............................................................................................. 16

2-8-2-گردشگران تفریحی.................................................................................. 16

2-8-3-گردشگران درمانی................................................................................... 16

2-8-4-گردشگران ورزشی................................................................................... 16

2-8-5-منابع و جاذبه های ساخت بشر.................................................................... 17

2-8-6-گردشگران فرهنگی.................................................................................. 17

2-8-7-گردشگران مذهبی.................................................................................... 17

2-8-8-گردشگران کاری..................................................................................... 17

2-8-9-گردشگران سیاسی................................................................................... 17

2-8-10-گردشگری و توسعه پایدار....................................................................... 17

2-9-آثار گردشگری........................................................................................... 19

2-9-1-آثار اقتصادی توسعه گردشگری................................................................. 19

2-9-1-1-تأثیر درآمد ملی.................................................................................... 20

2-9-2-انتقال ثروت و درآمد از مناطق اعزام کنندة گردشگری به مناطق هدف             20

2-9-3-تغییر الگوی مصرف ناحیه میزبان................................................................ 20

2-9-4-افزایش ارزش پول داخلی.......................................................................... 21

2-9-5-تأثیر بر اشتغال.......................................................................................... 21

2-9-6-آثار اجتماعی- فرهنگی توسعه گردشگری.................................................. 22

2-9-7-آثار محیطی توسعه گردشگری................................................................... 24

2-10-تاریخچه گردشگری................................................................................... 24

2-11-تاریخچه سازمان جهانی گردشگری.............................................................. 26

2-11-1-مهمترین برنامه های سازمان جهانی گردشگری.......................................... 27

2-11-2-ساختار تشکیلاتی سازمان جهانی گردشگری............................................. 27

2-11-3-انواع عضویت در سازمان جهانی گردشگری.............................................. 28

2-11-4-اقدامات سازمان جهانی گردشگری........................................................... 28

2-12- موقعیت جهانگردی در اقتصاد جهان............................................................. 28

2-13-توسعه صنعت توریسم در سال 2015............................................................. 30

2-14-صنعت گردشگری در جنوب آسیا  .............................................................. 37

2-14-1-منطقه جنوب آسیا................................................................................... 37

2-14-2-پیش بینی وضعیت گردشگری منطقه جنوب آسیا در آینده                            39

2-15-بررسی گردشگری در ایران......................................................................... 40

2-15-1-درآمد حاصل از گردشگری طی سال های 95-1365.................................. 41

2-15-2-گردشگری در برنامه های توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی ایران              42

2-15-3-برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی(79-1374)                          43

2-15-4-برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (1383-1379)                     44

2-15-5-برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (1388-1384)                  45

2-15-6-برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (1394-1390)                   49

2-16-تعداد مسافران وارد شده به هتل های استان خوزستان....................................... 55

2-17-خوزستان قطب گردشگری کشور................................................................. 61

2-17-1-آشنایی با شهرها و جاذبه های گردشگری استان خوزستان                            61

2-17-2-موقعیت طبیعی خوزستان.......................................................................... 62

2-17-3-رودخانه های مهم استان.......................................................................... 62

2-17-4-چشمه های آب درمانی خوزستان............................................................. 63

2-17-5-خوزستان در گذر تاریخ.......................................................................... 63

2-17-6-شهرستان های استان خوزستان.................................................................. 64

2-17-6-1-اهواز................................................................................................. 64

2-17-6-2-شهرستان ایذه..................................................................................... 65

2-17-6-3-شهرستان شوشتر................................................................................. 66

2-17-6-3-1-آثار تاریخی شوشتر........................................................................ 66

2-17-6-4-دزفول............................................................................................... 68

2-17-6-4-1-آثار تاریخی دزفول......................................................................... 68

2-17-6-7-مسجد سلیمان..................................................................................... 69

2-17-6-7-1-آثار تاریخی مسجدسلیمان............................................................... 69

2-17-6-8-شهرستان بهبهان................................................................................. 70

2-17-6-8-1-آثار تاریخی و باستانی بهبهان........................................................... 70

2-17-6-9-آبادان............................................................................................... 71

2-17-6-10-خرمشهر.......................................................................................... 71

2-17-6-11-شوش.............................................................................................. 71

2-17-6-11-1-آثار باستانی و تاریخی شوش......................................................... 72

2-17-6-12-ماهشهر............................................................................................ 73

2-17-6-13-اندیمشک........................................................................................ 73

2-17-6-13-1-آثار تاریخی اندیمشک................................................................. 73

2-17-6-14-شهرستان رامهرمز............................................................................. 73

2-18-مدل مفهومی تحقیق.................................................................................... 74

 

فصل سوم: پیشینه تحقیق

3-1-مقدمه.......................................................................................................... 78

3-2-مطالعات انجام شده در رابطه با موضوع پژوهش............................................... 78

3-2-1-مطالعات داخلی........................................................................................ 78

3-2-2-مطالعات خارجی...................................................................................... 81

 

فصل چهارم: نتیجه گیری و پیشنهادات

4-1-مقدمه.......................................................................................................... 86

4-2-پیشنهادها..................................................................................................... 86

4-2-1-پیشنهاد برای فرضیه اوّل(تعداد مراکزتصمیم گیری)....................................... 86

4-2-2-پیشنهاد برای فرضیه دوم(ضعف بازاریابی).................................................... 86

4-2-3-پیشنهاد برای فرضیه سوم (ضعف امکانات زیربنایی وخدمات گردشگری)         87

4-2-4-پیشنهاد برای فرضیه چهارم (فقدان فرهنگ پذیرش گردشگر)                          88

4-3-موانع و محدودیت های تحقیق........................................................................ 88

منابع................................................................................................................... 89