

اطلاعات شما به امانت نزد ما نگهداری خواهد شد ، افتخار ما اعتماد شماست.
ارسال کلیه سفارشات از طریق پست پیشتاز تا 24 ساعت بعد از خرید صورت می پذیرد.
در صورت عدم رضایت هنگام تحویل محصول امکان برگشت وجه وجود دارد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول:کلیات طرح
مقدمه 2
بیان مسئله 6
هدفهای تحقیق 6
اهمیت وموضوع تحقیق وانگیزش انتخاب آن 8
سوالات وفرضیه های تحقیق 10
متغیرهای تحقیق 11
تعاریف عملیاتی متغیرها وواژه های کلیدی 11
فصل دوم:مطالعات نظری
مقدمه 10
ابعاد کمال گرایی ....................................................................................................................11
کمالگرایی نرمال- نوروتیک هاماچک (1978).........................................................................13
کمال¬گرایی مثبت- منفی از دیدگاه اسلد و اوئنز (1998)............................................................13
کمال¬گرایی چند بعدی از دیدگاه فروست، مارتین، لاهارت و روزنبالت (1990)........................14
کمال¬گرایی چند بعدی از دیدگاه هویت و فلت (1991)..............................................................16
ویژگی¬های افراد کمال-گرا............................................................................................................17
نظریه¬های کمال-گرایی.......................................................................................................................17.
نظریه فروید...................................................................................................................................21
نظریه آدلر.........................................................................................................................................25
نظریه بندورا....................................................................................................................................27
عوامل موثر بر کمال-گرایی....................................................................................................................29
عوامل شناختی..............................................................................................................................31
فصل سوم:روش شناسی پژوهش
3-1 روش تحقیق 53
3-2 ابزار اندازه گیری تحقیق 53
3-3 روش اجرای تحقیق 53
3-4 جامعه آماری تحقیق 54
3-5 نمونه آماری ونحوه انتخاب آن 55
3-6 مدل های آماری 55
فصل چهارم:تجزیه وتحلیل یافته های تحقیق
4-1 توصیف داده ها 57
4-2 استنباط داده ها 58
فصل پنجم:نتیجه گیری وپیشنهادات
5-1 نتیجه گیری کلی 66
5-2 نتیجه گیری فرضیه به فرضیه 69
5-3 محدودیت های تحقیق 72
5-4 پیشنهادهای تحقیق 73
فهرست منابع ومأخذ 74
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
3-1 جدول 54
4-1 جدول 57
4-2 جدول 58
4-3 جدول 59
4-4 جدول 60
4-5 جدول 61
4-6 جدول 62
4-7 جدول 63
4-8 جدول 64
چکیده
هدف: بررسی رابطه ی کمال گرایی و نارسایی هیجانی با اضطراب اجتماعی در بین دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور شوشتر
روش پژوهش: در اين پژوهش از روش ( علي ـ مقايسه اي ) استفاده شده است . در اين نوع پژوهشها كه به صورت مقايسه بين دو گروه انجام ميشود، موردي يكسان بين دو گروه تقريباً مشابه مورد بررسي قرار گرفته و در نهايت اختلاف بين گروهها به متغير مستقل نسبت داده ميشود . در اين پژوهش از تست هايي براي دروس املاء ، رياضي و جمله نويسي استفاده شده است . اين تست ها در بين دانشآموزاني كه در خردادماه سال اجراي پژوهش نمره قبولي گرفته بودند اجرا شد. براي تجزيه و تحليل دادههاي اين پژوهش از آمار توصيفي بهره گرفته شده و همچنين در مبحث آمار استنباطي از تحليل واريانس يكطرفه استفاده شده است. در اين بررسي جامعه پژوهش كليه دانش آموزان مقطع دوم دبستان سطح شهر اندیکا هستند.
نتیجه گیری: با توجه به داده ها نتيجه اين است كه کمال گرایی و نارسایی هیجانی با اضطراب در بین دانشجویان رابطه مثبت دارد .
کلید واژگان: کمال کگرایی ، نارسایی هیجانی ، اضطراب اجتماعی ، دانشجویان دختر ، دانشگاه پیام نور شوشتر
فصل یک
کلیات پژوهش
1-1مقدمه
اضطراب اجتماعي اضطرابي است كه خصوصاً هنگام برخوردهاي اجتماعي متقابل افراد با يكديگر بوجود ميآيد افرادي كه از اضطراب اجتماعي رنج ميبرند با افزايش مسائل رواني، ناتواني در تمركز حواس و حالتهاي عصبي روبرو هستند . اشخاص دچار اضطراب اجتماعي به منبع ناراحتي خود كه برخوردهاي اجتماعي است كه اكنون يا بزودي با آن مواجه خواهند شد آگاه هستند. اگر چه هر كسي گاهي حداقل كمي از مصاحبهاي كه قرار است در آن شركت كند دچار حالت عصبي ميشود. در واقع يعني هر يك از ما در اضطراب اجتماعي قرار ميگيريم ، اضطراب اجتماعي مانند خيلي از مسائلي است كه روانشناسان و محققين ارتباطات در آن به تحقيق مشغول هستند.اسامي كه به اين نظريهها داده ميشود عبارتند از :خجالتي بودن، اضطراب زماني ، اضطراب ارتباطي، كمگويي، وحشت در اثر ظهور در مقابل ديگران.دانشجویان به عنوان قشری تاثیر گذار در پیشرفت و توسعه کشور به حساب می آیند و اختلال اضطراب اجتماعی یک اختلال کاملا، شایع در میان آن ها محسوب می شود که منجر به صدماتی در کيفیت زندگی و کاهش بهزیستی روان شناختی، اجتناب از موقعیت اجتماعی و مشکلات یادگیری در آنها می گردد و در نتیجه این اختلال به صورت مانعی جدی در برابر فعالیت های علمی قرار می گیرد. اختلال اضطراب اجتماعی، اختلال روانی شایعی است که میزان شیوع ان در طول زندگی3 تا 13 درصد است (سادوک، 1387). ویژگی تشخیص اصلی این اختلال ترس بارز و پایدار از موقعیت های اجتماعی است که در آن احتمال دستپاچگی برای شخص وجود دارد. الگوهای شناختی معاصر اضطراب اجتماعی این فرض را مطرح می کنند که افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی موقعیت های اجتماعی را زیان بار می دانند و این افراد بر این باورند که رفتارشان از نظر اجتماعی پیامد های مصیبت باری خواهد داشت (هافمن و لو 2006؛ به نقل از طاهری فرد و همکاران، 1389)