پایان نامه بررسی عوامل نقش توریسم و توسعه گردشگری مذهبی
اطلاعات شما به امانت نزد ما نگهداری خواهد شد ، افتخار ما اعتماد شماست.
ارسال کلیه سفارشات از طریق پست پیشتاز تا 24 ساعت بعد از خرید صورت می پذیرد.
در صورت عدم رضایت هنگام تحویل محصول امکان برگشت وجه وجود دارد.
فهرست
عنوان صفحه
1-1-چکیده ...................................................................................................................... 1
1-2- مقدمه....................................................................................................................... 3
1-3- مفهوم گردشگری مذهبی......................................................................................... 4
1-4- ظرفیت ها و ضرورت ها.......................................................................................... 4
1-5- مذهب و گردشگری از دیدگاه UNWTO .......................................................... 5
1-6- گردشگری حلال ......................................................................................................6
1-7- جایگاه گردشگری در فرهنگ اسلامی....................................................................... 7
1-8- جاذبه های گردشکری ایران و جهان......................................................................... 9
1-9- پتانسیل های گردشگری مذهبی تهران ................................................................... 13
فصل دوم
2-1- ادبیات موضوع ....................................................................................................... 17
2-1-1- سهم گردشگری خاورمیانه در سالهای اخیر......................................................... 17
2-2- بزرگترین برنامه توریسم خاورمیانه......................................................................... 18
2-3- پیشینه تاریخی گردشگری در ایران ......................................................................... 19
2-4- مدیریت توریسم و عوامل موثر در جذب مشتری.................................................. 24
2-5- طبقه بندی انواع توریسم ......................................................................................... 28
2-6- تاسیسات اقامتی مورد نیاز توریست ....................................................................... 30
2-7-سه عنصر اصلی را در سیستم گردشگری.................................................................. 32
2-8- ویژگیهای سیستم های اطلاع رسانی موثر در صنعت گردشگری.............................. 33
2-9- نقش مدیریت سیستم اطلاعات توریسم و گردشگری در جلب مشارکت مردم........ 35
2-10- جذب گردشگرفرهنگی در ایام محرم ..................................................................... 36
فصل سوم
3-1- توریسم فرهنگی ـ مذهبی ........................................................................................ 39
3-2- تاسوعا و عاشورا ......................................................................................................41
3-3- آسیبشناسی صنعت گردشگری در ایران................................................................ 43
3-4- آمارهای متناقض و پرطمطراق................................................................................. 44
3-5- ضرورت وجود کلاسهای آموزش لیدر................................................................... 45
3-6- تورلیدرهای 3 ماهه................................................................................................ 47
3-7- رشد 28 درصدی در صنعت گردشگری ...................................................................48
3-8- سفیران فرهنگی .......................................................................................................49
3-9- دستیابی 30 میلیارد دلار درآمد در سال 2020......................................................... 50
3-10- گردشگری در ایران .............................................................................................. 51
3-11- انواع گردشگری................................................................................................... 52
3-12-گردشگری فرهنگی ............................................................................................... 55
3-13- اثرات جهانگردی ................................................................................................. 55
3-14- اثرات منفی گردشگری ......................................................................................... 56
3-15- اثرات مثبت گردشگری ......................................................................................... 57
3-16- عناصر گردشگری ................................................................................................. 58
3-17- گردشگری در ایران ............................................................................................... 62
3-18- راهکارهایی برای توسعه صنعت توریسم و یا گردشگری....................................... 63
3-19- مذهب و گردشگرى............................................................................................... 68
3-20- گردشگری حلال................................................................................................... 69
3-21- کمیتههای بیبازده................................................................................................ 72
3-22- پایگاهی برای شیعیان دنیا.................................................................................... 74
3-23- جایگاه و پتانسیل گردشگری مذهبی ایران ....................................................... 78
3-24- فاصلة طولانی تا نقطة مطلوب ........................................................................ 79
3-25- جایگاه کلی گردشگری مذهبی و زیارتی......................................................... 86
فصل چهارم
4-1- روش تحقیق..................................................................................................... 90
4-2- نتیجهگیری........................................................................................................ 92
4-3- پیشنهاد............................................................................................................. 93
منابع......................................................................................................................... 95