-
خانه
- تحقیق و پروژه
- خلاصه و جزوات
- آزمون های شبیه سازی شده
-
آموزش و پرورش
- جزوه چاپی منابع استخدامی آموزش و پرورش
- فایل اصلی منابع استخدامی آموزش و پرورش
- فایل خلاصه منابع استخدامی آموزش و پرورش
- فایل صوتی خط به خط منابع استخدامی آموزش و پرورش
- فایل صوتی تدریسی منابع استخدامی آموزش و پرورش
- فایل تست منابع استخدامی آموزش و پرورش
- تدریس ویدیوی استخدامی آموزش و پرورش
- پاورپوینت منابع استخدامی آموزش و پرورش
-
کافینت آنلاین
- تحقیق و پروژه
-
آموزش و پرورش
- جزوه چاپی منابع استخدامی آموزش و پرورش
- فایل اصلی منابع استخدامی آموزش و پرورش
- فایل خلاصه منابع استخدامی آموزش و پرورش
- فایل صوتی خط به خط منابع استخدامی آموزش و پرورش
- فایل صوتی تدریسی منابع استخدامی آموزش و پرورش
- فایل تست منابع استخدامی آموزش و پرورش
- تدریس ویدیوی استخدامی آموزش و پرورش
- پاورپوینت منابع استخدامی آموزش و پرورش
- خلاصه و جزوات
- آزمون های شبیه سازی شده
- مشاوره استخدامی و تحصیلی
تحقیق تربیت از دیدگاه اسلام
اطلاعات شما به امانت نزد ما نگهداری خواهد شد ، افتخار ما اعتماد شماست.
ارسال کلیه سفارشات از طریق پست پیشتاز تا 24 ساعت بعد از خرید صورت می پذیرد.
در صورت عدم رضایت هنگام تحویل محصول امکان برگشت وجه وجود دارد.
انسان، شگفت انگیزترین آفریده خدای بزرگ و والاترین نشانه قدرت بی منتهای اوست. انسان، مستعد اتصاف به همه صفات و کمالات الهی است. او را خلق کرد تا به مقام قرب الهی و جانشینی خدا در زمین برسد و این سیر جز با تربیت صحیح محقق نخواهد شد. حقیقت انسان، ملکوتی است که با طی مراتب قوس نزولی در این عالم خاکی سکنی گزیده است و تربیت تنها راه دستیابی به آن حقیقت مقدس است.
پیام آوران الهی آمده اند تا زمینه های این تحول بزرگ را در وجود انسان فراهم آورند و آنان را از این برهوت ظلمانی به نور هدایت رهنمون گردند. تردیدی نیست که اگر انسان بر اساس معیارهای الهی تربیت نشود در همان مرتبه حیوانیت باقی خواهد ماند.
قرآن کریم و سنت بهترین راه تربیت را که مبتنی بر شناخت حقیقت انسان و نیازهای اوست، ارائه می کند.
مفهوم شناسی تربیت
تربیت در لغت، به معنای پرورش دادن است که در آن نمو و زیادتی ملاحظه شده است. راغب می گوید: ربّ در اصل به معنای تربیت است و ربّ به طور مطلق فقط بر خداوند اطلاق می گردد که متکفّل اصلاح موجودات است.
در قرآن کریم، مشتقّات تربیت چندین بار به کار رفته است، از جمله:
الف) «و تری الارض هامده فاذا انزلنا علیها الماء اهتزّت و ربت»؛ «زمین را خشک و بی حاصل می بینی، پس هنگامی که باران فرو می فرستیم تکانی می خورد و رشد و نموّ گیاهان در آن آغاز می شود.»
ب) «و قل ربّ ارحمهما کما ربّیانی صغیرا»
«بگو خدایا والدینم را مورد رحمت خود قرار ده همان طوری که آنان مرا در کودکی مورد لطف و رحمت خویش قرار دادند.»
بعضی از محققان می گویند: ربّ در جمله «ربّیانی» از مادّه ربو است نه از ماده ربب چون معنای تربیت، در نوع مواردی که به کار رفته عبارت است از نموّ و زیادت جسمانی و پرورش مادّی؛ و تربیت