{"id":71,"id_category":"71","name":"\u062a\u062d\u0642\u06cc\u0642","active":"1","position":"1","description":"<p>\u0634\u0627\u0645\u0644 \u0645\u0642\u0627\u0644\u0647 \u060c \u067e\u0631\u0648\u0698\u0647 \u0647\u0627\u06cc \u0633\u0648\u062f \u0648 \u0632\u06cc\u0627\u0646 \u060c \u062a\u06a9\u0627\u0644\u06cc\u0641 \u0622\u0645\u0627\u0631 \u0627\u0633\u062a\u0646\u0628\u0627\u0637\u06cc \u060c \u0645\u062f\u06cc\u0631\u06cc\u062a \u0627\u0633\u062a\u0631\u0627\u062a\u0698\u06cc\u06a9 \u060c \u0637\u0631\u062d \u062f\u0631\u0633 \u060c \u067e\u0631\u0648\u0698\u0647 \u0627\u0645\u0627\u0631 \u0648 \u0627\u062d\u062a\u0645\u0627\u0644\u0627\u062a \u0648...<\/p>","id_parent":"3","id_category_default":null,"level_depth":"3","nleft":"6","nright":"7","link_rewrite":"Research","meta_title":"","meta_keywords":"","meta_description":"","date_add":"2023-11-27 09:56:41","date_upd":"2024-01-24 20:14:21","is_root_category":"0","id_shop_default":"1","groupBox":null,"doNotRegenerateNTree":false,"id_image":false,"id_shop_list":[],"force_id":false}

تحقیق اثر بخشی اموزش شناختی رفتاری برای اضطراب اجتماعیی دانشجویان

15,000 تومان
بدون مالیات
تعداد
موجود است

  سیاست امنیتی

اطلاعات شما به امانت نزد ما نگهداری خواهد شد ، افتخار ما اعتماد شماست.

  سیاست ارسال

ارسال کلیه سفارشات از طریق پست پیشتاز تا 24 ساعت بعد از خرید صورت می پذیرد.

  ضمانت برگشت وجه

در صورت عدم رضایت هنگام تحویل محصول امکان برگشت وجه وجود دارد.

منجر به اتلاف وقت، هزینه‌ و ایجاد مشکلات روحی- روانی و اجتماعی در دانشجویان می‌شود. براساس یافته‌ها، عوامل متعددی بر موفقیت تحصیلی افراد مؤثرند.، Atkinson پس از تعریف پیشرفت تحصیلی با عنوان «توانایی آموخته‌شده یا اکتسابی در افراد»، مهارت خودتنظیمی را ازجمله عوامل تأثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی معرفی کرده است.

 خودتنظیمی، نوعی فرآیند فعال و سازمان‌یافته است که طی آن فراگیران اهدافی را برای یادگیری خود انتخاب می‌کنند، سپس سعی می‌کنند تا شناخت، انگیزش و رفتار خود را تنظیم، مهار و نظارت نمایند. یادگیری مؤثر به عقاید انگیزشی مانند الگوهای گرایش انطباق‌پذیر، سطوح بالاتر خودکارآمدی، جهت‌گیری هدف، علاقه درونی و عقاید ارزش کار مربوط است . یکی از تئوری‌های مهم تغییر رفتار در زمینه یادگیری، تئوری خودکارآمدی بندورا است.

براساس این تئوری، از میان مکانیسم‌های شخصی، هیچ‌کدام بنیادی‌تر یا فراگیرتر از خودکارآمدی بر کنترل رفتار و تقاضاهای محیطی نیست. خودکارآمدی تحصیلی تحت ‌عنوان باور دانشجویان در مورد توانایی‌های خود در فرآیند تحصیل تعریف می‌شود

این باورها به‌عنوان بخشی از باورهای خودکارآمدی عمومی، به تعداد مهارت‌های شخص مربوط نمی‌شود؛ بلکه به باورهایی همچون مطالعه کردن، انجام فعالیت‌های پژوهشی، پرسیدن سؤال در کلاس درس، ارتباط موفقیت‌آمیز با اساتید، برقراری روابط دوستانه با دیگر دانشجویان، گرفتن نمره‌های خوب، شرکت در بحث‌های کلاسی و غیره اشاره می‌کند که شخص باور دارد تحت شرایط خاص همچون موقعیت‌های تحصیلی و آموزشی می‌تواند انجام دهد.

این افراد با کنجکاوی می‌توانند از راه‌حل‌های مناسب برای حل مشکلات خویش بهره برده و از خود استقامت بیشتری برای حل مسایل تحصیلی نشان دهند به گفته محققین، افراد دارای سطوح بالای خودکارآمدی تحصیلی، معمولاً تکالیف را به‌عنوان چالش‌هایی می‌بینند که باید بر آن‌ها تسلط یابند، این افراد عمیق‌تر در فعالیت‌ها درگیر می‌شوند و تلاش بیشتری را در موقع شکست به کار می‌برند. این خصوصیت رغبت درونی برای انجام فعالیت‌ها را درپی دارد

. در مطالعات متعددی این ارتباط مؤثر خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی، مورد بررسی و تأیید قرار گرفته‌است بحث استرس و اضطراب، یکی از عواملی است که می‌تواند میزان خودکارآمدی فرد را تحت تأثیر قرار دهد، به گفته بندورا"برانگیختگی فیزیولوژیکی و هیجانی یکی از عواملی است که بر خودکارآمدی تأثیر می‌گذارد. وی معتقد بود درصورتی‌که برانگیخته، عصبی یا دچار سردرد نباشیم و استرس کمتری تجربه کنیم، به احتمال بیشتری باور داریم که می‌توانیم مشکلی را با موفقیت حل کنیم. هرچه بیشتر احساس خونسردی کنیم، کارایی ما بیشتر می‌شود. به عبارت دیگر، هرچه سطح برانگیختگی فیزیولوژیکی و هیجانی ما بالاتر باشد، احساس کارایی و خودکارآمدی ما پایین‌تر است"

. اضطراب یادگیری تحصیلی ازجمله مهم‌ترین انواع اضطراب در سنین نوجوانی و جوانی است که سلامت روان دانش‌آموزان و دانشجویان را تهدید کرده و بر کار‌آمدی و شکوفایی استعدادها، کیفیت یادگیری، شکل‌گیری شخصیتی و هویت اجتماعی آنان تأثیر سوء می‌گذارد

. در مطالعه معینی و فولادوند، میان اس