خلاصه کتاب همرزمان حسین(ع)(معارف و اندیشه های اسلامی )
برای گرفتن تمام منابع استخدامی و آخرین نکات آزمون های استخدامی به شماره ۰۹۱۶۹۱۳۱۲۰۱ در پیام رسان های ایتا ، تلگرام ، واتساپ، روبیکا پیام دهید و یا در صورت نیاز تماس حاصل فرمایید
برای دریافت نوبت مشاوره رایگان استخدامی پیرانه پند کلیک کنید
اطلاعات شما به امانت نزد ما نگهداری خواهد شد ، افتخار ما اعتماد شماست.
ارسال کلیه سفارشات از طریق پست پیشتاز تا 24 ساعت بعد از خرید صورت می پذیرد.
در صورت عدم رضایت هنگام تحویل محصول امکان برگشت وجه وجود دارد.
امامت در مورد رهبری جامعه اسلامی و جانشینی پیامبر اکرم(ص) در امور دینی و دنیوی است. بحث امامت آموزه از اصول مذهب شیعه و از اختلافات اعتقادی میان شیعه و اهل ت نزد شیعیان باعث شده که آنان امامیه لقب گیرند.
ضرورت امامت
در این موضوع انسان باید ثابت کند که غیر از نبوت امامتی لازم است و فلسفه امامت بیان شود. آنگاه که این مهم محقق شود پی به ضرورت اعتقاد به امامت برای شیعیان می
برید.
جانشین پیامبر (ص)
شیعه در طول تاریخ عمده بخشش درباره مسئله امامت بوده است. عمده آنچه شیعه درباره ما
این مسئله ی بسیار مهم بحث کرده است، این بوده که امام بعد از پیغمبر چه شخصیتی است. گمان نمیکنم در میان شما باشد که شک داشته باشد در اینکه امام بعد از پیغمبر، وجود وجود مقدس أمير المومنین علی بن ابی طالب (ص) است.
شرایط و اوصاف امام
امام چه شرایطی یا چه اوصافی دارد؟ مثلا فرض بفرمایید که علم امام چگونه است؟ آیا علم امام نسبت به همه موضوعات است؟واگرهست به چه دلیل؟ واگرنیست به چه دلیل؟یا شرایط و اوصاف امام در ارتباط با عصمت امام (ع) یا بحث درباره قلمروی قدرت معنوی امام (ع)است.
نقش امامان و موضعشان در انقلاب اسلامی
احیاء دین و تفکر دینی در میان مسلمانان مساله ای است مهم و اساسی که با رشد و گسترش اسلام در پیوند بوده و از وظایف و مسئولیتهای اصلی عالمان دینی به شمار آمده
است.
احیاء به معنای زنده کردن و زندگی بخشیدن است. احیاء در متون دینی بر مواردی همچون زنده کردن مردگان حیات بخشیدن طبیعت ،هدایت کردن گمراهان وزنده نمودن شریعت به کار رفته است. در فرهنگ اسلامی به کسانی که در صراط احیاء شریعت گام برمی دارند [محیی] گفته می شود.
فواید دانستن خط سیر امام و میزان موفقیت او
شما وقتی که دانستید فلسفه امامت چیست و دانستید که امامان شما تأمین کننده این فلسفه و این هدف برای اسلام بودند اولا اعتقادتان به این بزرگوارها محکم تر و روشن بینانه تر می شود و عقیده شما قرص میشود؛ ثانیا انسان وقتی که امام را شناخت میتواند از او پیروی کند وقتی که انسان دانست راه امام چه بوده، خط سیرش در زندگی چه بوده میتواند از او پیروی کند؛ والا اگر انسان نداند که امام او به کدام راه و کدام جهت می رفته و خط سیرش چه بوده چگونه میتواند او را به امامت قبول کند و امام بداند؟
در آخر، امام یعنی پیشوا، امام یعنی پیشرو.
رابطه امام و پیرو رابطه اقتدا کننده مقتدا
امیرالمؤمنين (ص) فرمود: « ألا وإن لكل مأموم إماماً يقتدى به هر مامومی امامی دارد که به آن امام اقتدا میکند دنباله رو آن امام است و باید دنبال آن امام برود؛ والا او امام نیست و او هم مأموم او نیست پس مسئله اقتدا کردن و دنبال خط سیر و زندگی امام رفتن مطلبی است لازم و مقتضای لفظ امام و مأموم مثل اینکه فرضاً در نماز جماعت، امام در حال سجده است، شما به یک باره بلند شوید بایستید یا به یک باره بروید به رکوع بعد هم بگویید بنده نماز جماعت میخواندم و مأموم این امام بودم این حرف و این ادعاء جز خنده و تمسخر هیچ عکس العملی را ایجاد نمیکند. امام حسن مجتبی (ع) در یک موقعیت خاصی یک عملی انجام داده که ادعای ما این است که پیروانش هنوز هم عمل او را درست نشناخته اند. در عین حال خودشان را تابع امام حسن مجتبی (ع) میدانند و دلشان را خوش میکنند که مثلا در صف مصیبت امام حسن مجتبی (ع) یک قطره اشکی برای این بزرگوار بریزند؛ در حالی که این امام را هیچ نشناختند
اهمیت آگاهی یافتن از فواید امامت و نقش امامان (ع)
ضرورت شناخت روش ائمه (ع) در برابر شیعیان خلفا و علمای درباری امری شناخته شده است.
ائمه هدی (ع) این کسانی که ما این ها را به عنوان پیشوا و مقتدای خود قبول کرده ایم رابطه شان با دشمنانشان با خلفای زمان با علمای وابسته به خلفای زمان مثل ابویوسف ها، زهری ها و غیره …چگونه رابطه ای بود و چه مناسباتی داشتند؟ آیا شما نباید بدانید که امام صادق علیه السلام با شیعه چگونه عمل می کرد و چگونه مناسباتی داشت به مسئله ای است که یک دست نیرومند فوق العاده قوی ایی سالیانی در این زمینه کارها کرده و آن دست تحریف است.سابقه دخالت دست تحریف در این مسئله،به سابقه قدمت خود این مسئله می رسد.یعنی از همان روز زندگی خود ائمه (ع) دست تحریف داشت کار میکرد برای اینکه وضع زندگی این ها را جور دیگر وانمود کند.
مشخصات
- تعداد صفحه
- 34
- مناسب برای
- آزمون های آموزش و پرورش
- فرمت فایل
- آزمون استخدامی آموزش و پرورش
- آموزگار ابتدایی
دبیری
کیفیت بخشی
احتمالا با این موارد هم علاقمند باشید