پی دی اف خلاصه روانشناسی تربیتی
برای گرفتن تمام منابع استخدامی و آخرین نکات آزمون های استخدامی به شماره ۰۹۱۶۹۱۳۱۲۰۱ در پیام رسان های ایتا ، تلگرام ، واتساپ، روبیکا پیام دهید و یا در صورت نیاز تماس حاصل فرمایید
برای دریافت نوبت مشاوره رایگان استخدامی پیرانه پند کلیک کنید
اطلاعات شما به امانت نزد ما نگهداری خواهد شد ، افتخار ما اعتماد شماست.
ارسال کلیه سفارشات از طریق پست پیشتاز تا 24 ساعت بعد از خرید صورت می پذیرد.
در صورت عدم رضایت هنگام تحویل محصول امکان برگشت وجه وجود دارد.
هدفهای کلی کتاب
1- کسب دانش و مهارتهای لازم در زمینه ی اصول و مبانی روان شناسی تربیتی و توانایی تحلیل و تفسیر مسائل و مشکلات درسی و اجتماعی دانش آموزان در محیط آموزشی .
2- کسب توانایی تشخیص علل و عوامل پدید آورنده ی مسائل و مشکلات تحصیلی .
3- کسب توانایی بررسی و تحلیل مسائل و مشکلات تحصیلی دانش آموزان و پیدا کردن راه حل آنها .
4- آشنا شدن با نظریه ها و قوانین اصول روانشناسی یادگیری و کسب توانایی استفاده از آنها در طراخی فعالیتهای آموزشی
5- کسب دانش و مهارتهای مربوط به روشها و فنون آموزشی و کسب توانایی استفاده از آنها در آموزش موضوع های مخالف درسی .
6- آشنا شدن با منابع و ماخذ گوناگون روانشناسی تربیتی و زمینه های وابسته به آن و کسب توانایی در استفاده از این منابع و استخراج و تدوین روشها و شیوه های رفع مشکلات آموزش و پرورش .
7- علاقمند شدن به موضوعها و مباحث گوناگون روانشناسی تربیتی .
هدف کلی
آشنایی با مراحل اصلی فعالیتهای آموزشی معلم در قالب الگوی عمومی آموزشی .
هدفهای دقیق یادگیری
از دانشجو انتظار میرود بعد از اتمام این فصل بتواند :
- آموزش را تعریف کند .
- تفاوت عمده بین آموزش کلاسی و سایر آموزشها ، چون آموزش رادیویی یا تلویزیونی را توضیح دهد .
- مراحل اصلی الگوی عمومی آموزشی را با ذکر مثال برای هر مرحله توضیح دهد .
- کاربرد الگوی عمومی آموزشی را در سطوح مختلف تحصیلی بیان کند .
- با استفاده از الگوی عمومی آموزشی ، برای یکی از دروس تحصیلی یک طرح آموزشی مقدماتی تهیه کند .
مدل عمومی آموزشی
مراحل فعالیتهای معلم
مرحله 1- پیش از اموزش
مرحله 2- پیش از آموزش وضمن آموزش
مرحله 3- درضمن عمل آموزش
4- درضمن آموزش و پس ازآموزش
الگوی عمومی آموزشی :
1- مرحله اول: پیش از عمل آموزش
تعیین هدفهای آموزشی به صورت هدفهای دقیق رفتاری
2- مرحله دوم :
پیش از عمل آموزش وضمن عمل آموزش :
مراجعه به یافته های روانشناسی یادگیری و استفاده از آنها برای بهبود روشهای آموزش و افزایش سطح و سرعت یادگیری دانش آموزان
3- مرحله سوم ضمن عمل آموزش : مراجعه به روشها
مراجعه به روشهاوفنون مختلف آموزشی و انتخاب روشها و فنون موردنیازبرای آموزش هدفهای گوناگون و به اجرا در آوردن آنها
4-درضمن آموزش وپس ازآموزش
وفنون مختلف آموزشی و انتخاب روشها و فنون موردنیازبرای آموزش هدفهای گوناگون و به اجرا در آوردن آنها اجرای روشها و فنون ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به منظوررفع نواقص روشهای یادگیری و آموزش وتعیین میزان یادگیری دانش آموزان واثر یخشی معلم
مرحله 1 : فعالیتهای پیش از فرایند آموزش
در این مرحله معلم ابتدا به تعیین مقاصد درس خود ، یعنی هدفهای آموزشِی می پردازد سپس به تشخیص میزان آمادگی دانش آموزان یا مشخص کردن ویژگیهایی از آنها که برای یادگیری هدفهای آموزشی تعیین شده ، پیش نیاز به حساب می آیند .
مرحله 2 : فعالیتهای پیش از فرایند آموزش و ضمن آموزش
در این مرحله معلم برای رسیدن به هدفهای آموزشی باید به طورمرتب و مستمر به یافته های روانشناسی یادگیری مراجعه کند .
مرحله 3 : فعالیتهای ضمن آموزش
معلم در اجرای این مرحله ، از روشها ، فنون ، تدابیر و امکانات مختلف آموزشی استفاده می کند تا هدفهای گوناگون آموزشی خود را به بهترین وجهی به ثمر برساند .
مرحله 4 : فعالیتهای ضمن آموزش و پس از فرایند آموزش
کاربرد درست فعالیتهای آموزشی ، مستلزم استفاده از وسایل و روشهای مختلف اندازه گیری و ارزشیابی ، هم در ضمن آموزش و هم در پایان آموزش است .
مشخصات
- آزمون استخدامی آموزش و پرورش
- آموزگار ابتدایی
دبیری
احتمالا با این موارد هم علاقمند باشید